کد خبر: 344634
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
نشست ادبی حنجره‌ی شعر برگزار شد

نشست ادبی حنجره ی شعر یادبود شاعر سفر کرده محمد علی بهمنی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی؛ نشست ادبی حنجره‌ی شعر صبح ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ با حضور مجازی حمیدرضا شکارسری شاعر، پژوهشگر، منتقد و نویسنده ادبی ایرانی، اعضای انجمن ادبی کانون و جمعی نویسندگان و شاعران در مرکز شماره دو بیرجند برگزار گردید.

در این نشست شکارسری، بهمنی را آخرین لولای ما بین غزل سنتی و مدرن دانست و گفت: وی از شاعرانی است که زبان غزل را به سمت زبان امروزی سوق دادند و به‌تدریج دایره واژگانی مرسوم و مألوف را در غزل تغییر و  به‌ سمت دایره واژگانی روزگار خودمان هدایت کرده است.

او سپس بیان کرد: ناگفته نماند، غزل بهمنی علی‌رغم نوگرایی با پیشنهادهای رادیکال غزل‌سرایان جوان دهه ۱۳۷۰ به بعد منطبق نشد و همچنان در فضای نوقدمایی و نئوکلاسیک باقی ماند و از این منظر می‌توان غزل وی را زیبا دلنشین در حوزه غزل نوقدمایی دانست.

در ادامه این نشست شاعران و اعضای ادبی دعوت شده به این برنامه به خوانش اشعار این شاعر سفرکرده و همچنین اشعار خویش پرداختند.

شنیدن موسیقی های ماندگار پرده نشین با صدای علیرضا قربانی و شرح پریشانی با صدای علی زند وکیلی هر دو سروده محمد علی بهمنی پایان بخش برنامه بود.

شایان ذکر است محمد علی بهمنی شاعر و غزل سرای ایرانی در ۹ شهریور۱۴۰۳ د ر سن ۸۲ سالگی درگذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =