کد خبر: 344698
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۱
بازدید 47
تماشاخانه سیار کانون به رودسر رسید

کاروان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان درنخستین روز از سفر پنج‌روزه به استان گیلان، در نوار ساحلی شهرستان رودسر، پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها شد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین روز از سفر پنج‌روزه به استان گیلان که از ۲۳ تا ۲۷ شهریور سال ۱۴۰۳ ادامه‌خواهدداشت، به شهرستان رودسر رسید و در نوار ساحلی «گل‌سرخ چابکسر», «کلاچای» و «رودسر» پذیرای کودکان، نوجوانان خانواده‌هاشد.

تماشاخانه سیار کانون به رودسر رسید

سفر هنرمندان تماشاخانه سیار و حضور در طرح‌های سالم‌سازی سواحل که با همراهی و مشارکت اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و دستگاه‌های اجرایی استان صورت‌گرفت، با اجرای فعالیت‌های متنوع «معرفی کتاب»، «قصه‌گویی»، «مسابقه» و «اهدای بسته‌های فرهنگی» به مخاطبان کودک و نوجوان همراه‌بود.

هنرمندان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی این روز هم‌چنین، نمایش «زندگی در اعماق اقیانوس»، به نویسندگی الهام فتاحی، کارگردانی زهرا مریدی و عروسک‌گردانی علی‌اصغرساقی، مهدی‌میاح، کاملیا نوحی، نرگس صفامنش، زهرامریدی و زهره قاسمی را روی صحنه‌بردند.

تماشاخانه سیار کانون به رودسر رسید

این نمایش که با نقش‌آفرینی امیرمحمدانصافی به‌عنوان دستیار کارگردان و انتخاب موسیقی از سوی سارا تن‌ساز به‌اجراگذاشته‌شد، نگاهی ویژه به اهمیت پاس‌داشت از محیط‌زیست و زندگی جانداران اعماق اقیانوس‌ها دارد و در قالب شیوه‌های آموزشی غیرمستقیم و هدف‌مند، به تهدیدهای متوجه آبزیان در دریاها و اقیانوس‌ها می‌پردازد.

این درحالی‌است که طراحی و ساخت عروسک، صحنه و فضای «نمایش زندگی در اعماق اقیانوس» که با بهره‌گیری از فرصت‌های ارتباط سازنده و نشاط‌بخش با مخاطبان، با استقبال حاضران همراه‌شد را زرناز عظیمی برعهده‌ داشته‌است.

هنرنمایی اعضا و مربیان کانون گیلان با استفاده‌از عروسک‌های بومی استان و تجلیل از اعضای برگزیده این مجموعه، ازدیگر برنامه‌هایی بود که هم‌زمان با سفر کاروان تماشاخانه ساحلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شرق استان گیلان اجرایی‌شد.

شایان ذکراست، افزایش نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها، ارایه خدمات‌فرهنگی و نهادینه‌سازی فرهنگ پاس‌داشت از محیط‌زیست در ۱۵ نقطه ساحلی و گردش‌گرپذیر  «رودسر»، «لنگرود»، «کیاشهر»، «آستانه اشرفیه»، «انزلی»، «رشت»، «رضوانشهر»، «تالش» و «آستارا»، از اهدف سفر کاروان ساحلی تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان محسوب‌می‌شود.

تماشاخانه سیار کانون به رودسر رسید

تماشاخانه سیار کانون به رودسر رسید

تماشاخانه سیار کانون به رودسر رسید

تماشاخانه سیار کانون به رودسر رسید

تماشاخانه سیار کانون به رودسر رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =