اجرای دو طرح در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی، جلسه هماهنگی برای اجرای دو طرح با حضور مدیرکل و معاونین کانون، رئیس اتحادیه کتابفروشان و نمایندگان اتاق اصناف و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل کانون استان با اشاره به طرح های اجرا شده پیرامون توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان افزود: از هر فرصتی جهت ایجاد انگیزه برای ارائه‌ی طرح‌هایی نو و قابل اجرا در حوزه کتاب و کتابخوانی باید تلاش کنیم.

سپس دو ایده «ایجاد کتابخانه های کوچک محلی» و «دورهمی با حضور نویسندگان و شاعران» مطرح و در مورد آنها بحث و گفت و گو شد.

مدیرکل کانون افزود: با مشارکت اتاق اصناف در چند صنف از مناطق کم برخوردار شهر ارومیه که کودکان و نوجوانان امکان دریافت کتاب دارند، کتابخانه هایی ایجاد تا مخاطبین هدف از فرصت پیش آمده استفاده نمایند.

ایشان در ادامه به استفاده از ظرفیت های مردمی در اجرای این طرح پرداخت و گفت: افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه شناسایی شده که پس از ایجاد کتابخانه در محل های مورد نظر می توان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه قدم هایی را برداشت.

جعفری رئیس اتحادیه کتابفروشان استان نیز گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از دوران کودکی صورت گرفته و در کنار غذای جسمی کودکان به غذای روحی آنها نیز توجه شود.

برگزاری جلسات دورهمی با حضور نویسندگان و شاعران از موضوعات دیگری بود که در مورد آن بحث شد.

مرامی نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابتدا اقدامات انجام شده در راستای طرح «پایتخت کتاب ایران» را مطرح کرد و سپس افزود: دورهمی در محل کتابفروشی های شهر ارومیه با مشارکت اعضای حاضر در جلسه برگزار گردد و از ظرفیت‌های محلی شهر و فرصت‌های مردمی و بخش خصوصی نیز باید به صورت حداکثری استفاده شود.

اجرای دو طرح در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی

اجرای دو طرح در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =