تور علمی تخصصی  عکاسی نجومی برگزار شد

رصدخانه کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی با همکاری کاوشگران مسیر آسمان توس، تور عکاسی نجومی و دور همی نجومی با محوریت آسمان را در کاروانسرای عباس آباد تایباد برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در آستانه میلاد پر خیر و برکت پیامبر اسلام (ص) تور علمی تفریحی عکاسی در محل کاروانسرای عباس‌آباد تایباد برگزار شد.

وجیهه نبوی‌نیا مسئول رصدخانه کانون استان با اعلام مطلب فوق گفت: رصد آسمان و کشف شگفتی‌های بی‌نهایت آن همواره یکی از تفریحات دلنشین انسان‌ها بوده است و ایرانیان نقش بسزایی در این میان داشته‌اند و پیشینه علمی و تاریخی کشورمان در علم نجوم، نشان می‌دهد در این زمینه پیشرو بوده‌اند. به همین دلیل و به مناسبت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت، اردوی علمی و تفریحی ویژه اعضای نوجوان مراکز مشهد و تایباد در محل کاروانسرای عباس‌آباد این شهر برگزار شد.

نبوی‌نیا افزود: این تور علمی ابتدا با معرفی و بازدید از کاروانسرا آغاز شد و سپس کارگاه عکاسی نجومی توسط مدیر مجموعه بومگردی تایباد برای اعضای برگزار کرد و اعضاء نیز با استفاده از تلفن همراه خود عکس‌هایی از ماه، زحل، خوشه پروین، کهکشان راه شیری و اجرام غیر سیاره‌ای را ثبت کردند. نبوی‌نیا خاطر نشان کرد: در این ویژه برنامه اعضا جهت‌یابی با ستاره‌ها، رصد اجرام غیر سیاره‌ای را با حضور محی‌الدین مدیر عامل شرکت کاوشگران و کارشناسان رصد، آموزش دیدند. مسئول رصدخانه کانون اظهار داشت: تماشای آسمان زیبا و ثبت شگفتی‌های بی‌نظیر آن تجربه بسیار دلنشینی در آلبوم خاطرات رصدخانه کانون و اعضا به ثبت رساند. ضمن این که اقامت در بوم گردی و پذیرایی از شرکت کنندگان در کنار بازدید از مزار مولانا زین‌العابدین ابوبکر تایبادی، بازدید از نقشینه‌های خطی دست‌نویس شیخ بهایی، بازارچه صنایع دستی و گشت و گذار در بازارچه بر این تجربه جذاب افزود.

تور علمی تخصصی  عکاسی نجومی برگزار شد

این برنامه با همراهی تیم رصد، واحد فرهنگی ستاد کانون استان، محسن مهاجر از واحد پشتیبانی و کلثوم عزتی‌راد مسئول مرکز تایباد به اجرا در آمد. وجیهه نبوی‌نیا در پایان اعلام کرد: هم‌چنین به مناسبت ماه ربیع الاول ویژه برنامه دورهمی نجومی با حضور اعضای کودک مراکز مشهد، اعضای کارگاه‌های تخصصی نجوم، اعضای رصدخانه کانون همراه با رصد ماه، رصد زحل، افلاک‌نما و ساخت کاردستی نجومی با همراهی سعید صولتی همکار رصد خانه کانون برگزار شد.

تور علمی تخصصی  عکاسی نجومی برگزار شد

تور علمی تخصصی  عکاسی نجومی برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =