کافه کتاب سپیدار در هفته ملی کودک راه اندازی می شود

تلاش ما این است تا شورا حلقه رابطی با بدنه اعضا باشد و خواسته های اعضا را از طریق شورا مطرح کند،ضمن این که نماینده از این شورای یک ساله در شورای فرهنگی مرکز دعوت و به ارائه نظرات می پردازد.

فعالیت‌های خلاق در مراکز فرهنگی،‌هنری یکی از اثرگذارترین ‌ومهم ترین اقدامات در جذب و پایدارسازی اعضاست. اجرای ایده های خلاقانه در مراکز پنجره ای رو به خلاقیت را پیش روی کودکان می گشاید و روزنه های تفکر خلاق را باز می‌کند.از آن جایی که کودکان و نوجوانان در کانون به دنبال کشف می‌روند،لازم است بستری فراهم شود تا اعضا بتوانند در فضایی آزادانه و خلاقانه قدم بردارند وبه رشد و شکوفایی برسند.در این میان مدتی است مرکز فرهنگی شماره یک اسفراین دست به ابتکاری خلاقانه زده و تلاش کرده است تا با شکل گیری شورا و واگذاری امور و برنامه ها به اعضا علاوه بر پویایی و نشاط بیشتر حلقه وصلی میان اعضا با بدنه شکل دهد و از سوی دیگر با راه اندازی پاتوق فرهنگی خلاقیت را بیش از پیش در میان اعضا شکوفا کرده و فرصتی برای تبادل فکر و تجربه اعضا فراهم کند.

 کافه کتاب سپیدار در هفته ملی کودک راه اندازی می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، «ابراهیمیان» مسئول مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسفراین به تشریح روند شکل گیری شورای مشورتی کانون پرداخت و با اشاره به این که از سال گذشته فرایندی به عنوان انتخابات شورای مشورتی کانون پرورش فکری رقم خورده است، گفت: بر این اساس فراخوانی منتشر و فرم هایی تهیه شد که طبق آن، افراد متقاضی در این شورا باید از سوی۲۰ نفر از اعضای فعال کانون مورد تایید قرار گرفته تا به عنوان کاندید انتخاب شوند.

/شورایی از جنس نوجوانان

وی افرادی که کتاب بیشتری مطالعه کرده و یا در انجمن های مختلف هم چون انجمن گفت و گو، ادبیات و موسیقی و ... فعال باشند را واجد شرایط کاندیداتوری عنوان کرد و گفت:انتخابات همانند انتخابات واقعی برگزار شد و رأی دهندگان از طریق سامانه کانون راستی آزمایی شدند و بر اساس آن هر یک اعضا حق رأی به ۵ کاندیدا داشتند.

 «ابراهیمیان» با بیان این که در فرایند رأی گیری، کاندیدا در قالب سخنرانی به ارائه برنامه های خود پرداختند و از طریق برپایی جلسات مناظره تلاش شد تا اعضا در قالب ائتلاف هایی برنامه های خود را اعلام کنند،تصریح کرد:در نهایت از میان ۲۰ کاندیدا ۵ نفر انتخاب شدند و این شورا همانند همه شوراها،متشکل از رئیس،نائب رئیس، منشی ،دبیر و یک نفر بازرس،حسابدار و خزانه دار است.

 کافه کتاب سپیدار در هفته ملی کودک راه اندازی می شود

/شورا؛بستری برای تعامل

وی از ضرورت شکل گیری شورا هم گفت و قرار گرفتن کودکان و نوجوانان کنار هم در یک جامعه، حمایت از یکدیگر و به گفت و گو نشستن با کسانی که با هم مشترکاتی ندارند و به نوعی تعامل اجتماعی اعضا با یکدیگر را از اهدافی برشمرد که این شورا دنبال می کند.

 این مسئول مرکز اظهارداشت:بخشی از مسئولیت های کانون در قالب این شورا به اعضای نوجوان واگذار می شود به گونه ای که شاهد اجرای موسیقی سنتی با بهره گیری از اعضای انجمن موسیقی،برپایی جشن و تقسیم فعالیت‌های مرکز بین اعضای شورا هستیم به گونه ای که یک نفر عهدار امانت کتاب و بازی، چینش کتاب و... است و طبق برنامه هر روز ۲ نفر از اعضای شورا در مرکز حضور داشته باشد.

/حلقه ارتباط اعضا با بدنه

«ابراهیمیان»خاطرنشان کر:تلاش ما این است تا شورا حلقه رابطی با بدنه اعضا باشد و خواسته های اعضا را از طریق شورا مطرح کند،ضمن این که نماینده از این شورای یک ساله در شورای فرهنگی مرکز دعوت و به ارائه نظرات می پردازد.

 کافه کتاب سپیدار در هفته ملی کودک راه اندازی می شود

/برپایی کلاس های آموزشی

وی با بیان این که در حال طراحی برنامه های آموزشی به پیشنهاد شورا هستیم،گفت:بر این اساس اعضایی که توانایی و مهارت خاصی در یک حوزه دارند، شناسایی و به عنوان مربی یک سری کلاس های آموزشی در حوزه های مختلف هم چون اوریگامی، کار با نمد برای اعضا برگزار می شود که برنامه ریزی آن از سوی شورا انجام می گیرد.

/شکل گیری پاتوق فرهنگی

وی هم چنین به شکل گیری کافه کتاب سپیدار در دل کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان به عنوان یک پاتوق فرهنگی برای فعالیت های اعضا اشاره کرد و گفت:نیاز بود تا فضایی طراحی شود و اعضا در یک بازه زمانی فعالیت های خود را هم چون موسیقی وکتابخوانی در این فضا انجام داده و بتوانند در کنار یکدیگر تجربیاتشان را به اشتراک گذاشته و رشد کنند.

«ابراهیمیان» با اشاره به این که بخشی از فضاسازی این کافه انجام شده است و در نظر داریم تا همزمان با هفته ملی کودک این فضا را افتتاح کنیم، افزود:برنامه مدونی برای کافه داریم که بخشی در حالی اجراست و بخشی نیز در حال تکمیل است و در واقع اعضا در فضای دوستانه در مورد آموخته های خود از دل کارگاه ها و فعالیت های فرهنگی،هنری، ادبی و علمی به گفت و گو و تبادل نظر می پردازند.

 کافه کتاب سپیدار در هفته ملی کودک راه اندازی می شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =