حضور تسهیل‌گران زیست محیطی کودک در کانون شهرکرد

تسهیل‌گران و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه نمایندگان سایر سازمان‌های حامی محیط‌زیست در شهرکرد، کارگاه‌های عملی با موضوع اصول و روش‌های نوشتن یک طرح درس زیست محیطی را برگزار کرده و با اجرای کارگاهی طرح همراه با کودکان آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال‌وبختیاری، در این کارگاه‌ها که روزهای ۲۰ و ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در سازمان محیط زیست و مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شهرکرد برگزار شد, ۴۰ کودک و نوجوان و ۲۰ تسهیلگر، شامل مربیان کانونی و غیرکانونی حضور داشتند و زیر نظر تسهیلگران تشکل کشوری میراث پریشان از استان فارس مراحل اجرای یک کارگاه فرایند محور را فرا گرفتند.

مدیرکل کانون استان ضمن اعلام این خبر گفت: این دوره‌ی آموزشی، ۱۲ ساعته می‌باشد که تسهیلگران تشکل کشوری پریشان استان فارس، با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی نظیر قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، شعرخوانی،  معرفی آداب و رسوم و نمادهای بومی محلی، معرفی سرزمین و... کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه و تسهیلگران را با راهکارهای محافظت از محیط زیست آشنا کردند.

روح‌الله واحد به بخش ویژه‌ی این رویداد اشاره کرد و گفت: در بخش ویژهی این دوره‌ی آموزشی، کارگاه اختصاصی برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توسط تسهیلگران این تشکل کشوری  برگزار شد.

واحد در ادامه گفت: این برنامه در کمیته علم و فناوری کانون با هماهنگی محیط زیست استان و در راستای برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های زیست‌محیطی و در جهت آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان کانون پیش بینی و اجرا  گردید.

وی در ادامه گفت: آموزش‌های جذاب زیست محیطی به کودکان‌، یکی از مهم‌ترین رویدادهایی‌است که باعث گسترش سواد محیط‌زیستی در جامعه‌ محسوب شده و در مراکز کانون، محیط مساعدی جهت اجرای اینگونه طرح‌های علمی و عملی وجود دارد.

در ادامه سیاح پور مسوول انجمن زیست محیطی پریش استان فارس گفت:  امیدوارم با تداوم چنین برنامه‌هایی بتوانیم برقراری ارتباط مثبت بین محیط زیست و کودک را در قالب برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری مستحکم‌تر سازیم و با حضور نیروهای کانون و محیط زیست در کنار هم، حفاظت و چگونگی برخورد با محیط پیرامون درکودکان و نوجوانان نهادینه شود.

 گفتنی است  این دوره با نیازسنجی و  برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان محیط زیست استان و همراهی رابط کمیته‌ی علم و فناوری کانون استان، در اجرای تسهیل‌گری و تربیت مربیان کودک و نوجوان برای انتقال بهتر آموزش‌های محیط‌زیستی برگزار گردید.

لازم به ذکر است در این رویداد، سازمان مردم‌نهاد پریشان و اداره آموزش و مشارکت مردمی اداره کل محیط زیست و شبکه‌ی تشکل‌های محیط‌زیستی استان در شهرکرد همکاری داشته‌اند.

حضور تسهیل‌گران زیست محیطی کودک در کانون شهرکرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =