گروه سرود باعث وجه اجتماعی و تقلیل فردیت در میان کودکان و نوجوان می شود

نشست خبری نوزدهمین «جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون پرورش فکری و پویش بین‌المللی «به سمت قبله» و «دومین جشنواره ملی سرود آفرینش» روز شنبه ۲۴ شهریور در کانون تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، نشست خبری با حضور فرهاد فلاح و سارا روستاپور رئیس و دبیر نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان، سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل، روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون و دبیر پویش «به سمت قبله» و احسان منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی و دبیر دومین جشنواره سرود برگزار شد.

احسان منصوری دبیر جشنواره سرود و مدیرکل کانون استان مرکزی کانون نیز درباره این رویداد بیان کرد: ما در هفته گذشته میزبان دومین جشنواره سرود ملی آفرینش بودیم. اولین دوره جشنواره سرود کانون در سال ۹۸ با مشارکت ۳۶۴ گروه سرود انجام شد و شاهد حضور شش هزار کودک و نوجوان بودیم که در نهایت هفت گروه سرود از استان‌های مختلف برگزیده شدند و به دلیل شیوع کرونا مرحله نهایی آن انجام نشد. در سال گذشته کانون تصمیم گرفت مجدد این جشنواره را احیا کند و فراخوان آن منتشر شد.

او ادامه داد: این جشنواره رده سنی ۷ تا ۲۲ سال را در دو گروه کانون و آزاد در بر گرفت. در مرحله ابتدایی شاهد هزار و ۱۱۱ گروه و مشارکت ۲۰ هزار کودک و نوجوان بودیم. از این تعداد که در مرحله استانی مشارکت داشتند ۵۶ گروه به دبیرخانه معرفی شدند و در داوری اولیه که در دبیرخانه انجام شد ۱۶ گروه به مرحله ملی یا کشوری راه یافتند. این گروه‌ها دعوت شدند و دبیرخانه جشنواره در استان مرکزی و شهر اراک تشکیل شد و ۱۷ شهریور حضور گروه‌های سرود را شاهد بودیم که برگزاری یک جشنواره ملی و به‌ویژه بخش پایانی در مراکز استان نیازمند زیرساخت‌های لازم است که در این میان نهادها و به‌ویژه شهرداری اراک پای کار آمدند و بیش از ۳۵۰ کودک و نوجوان در ۱۶ گروه طی مدت سه روز در استان حضور یافتند.

گروه سرود باعث وجه اجتماعی و تقلیل فردیت در میان کودکان و نوجوان می شود

منصوری افزود: ۱۸ و ۱۹ شهریور این اتفاق در فرهنگ‌سرای اراک اتفاق افتاد و با حضور مدیران ملی و استانی آیین پایانی برگزار شد، که بهرام دهقان یار، شهروز حقی و سید جواد هاشمی داوری نهایی این دوره از جشنواره را برعهده داشتند.
او گفت: رتبه اول این جشنواره به گروه سرود نسل مهر از استان کرمان رسید. رتبه دوم به صورت مشترک بین گروه آفاق از استان گلستان و استان چهارمحال بختیاری رسید و رتبه سوم نیز به گروه سرود جان جانان از استان زنجان تعلق گرفت.

یکی از نکات مهم این جشنواره نیز ثبت آرای مردمی بود که آثار در آپارات در معرض دید مخاطبان قرار گرفت و ۶۵ هزار بازدیدکن که همه گروه‌ها بیش از ۲۰۰ هزار دقیقه بازدید داشتند و در نهایت گروه سیستان و بلوچستان مورد قدردانی قرار گرفت.

گروه سرود باعث وجه اجتماعی و تقلیل فردیت در میان کودکان و نوجوان می شود

مدیرکل استان مرکزی کانون در پایان اظهار کرد: گروه سرود یک فعالیت فرهنگی هنری است که نیاز به کار گروهی و مدیریت هم‌سالان دارد. نیاز به این دارد که وجه اجتماعی و تقلیل فردیت در میان کودکان و نوجوان دارد. در دومین دوره جشنواره سرود این تعداد گروه مشارکت داشتند و به‌نظر می‌رسد باید حساسیت‌زایی کنیم و نسبت به این امر اهمیت قائل شویم که از طریق سرود هنجارها و باورها را می‌توان گسترش داد و امیدواریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کار بزرگ را ادامه داده و توسعه دهد.

در پایان نیز اصحاب رسانه سوال‌های خود را مطرح کرده و مدیران هر بخش به این سوال‌ها پاسخ دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =