کد خبر: 344838
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
کتاب «گریز از سال صفر» شایسته تقدیر جایزه کتاب مهر شد

کتاب «گریز از سال صفر» از آثار منتشر شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان شایسته تقدیر جایزه کتاب مهر معرفی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم پایانی یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر با هدف ترویج کتابخوانی، برای آشنایی بیشتر دختران نوجوان با جهان ادبیات و در نتیجه، افزایش اعتماد به نفس و مهارت‌های آن‌ها روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در تئاتر هامون برگزار شد.

براساس این خبر کتاب «گریز از سال صفر» نوشته حسین قربانزاده‌خیاوی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش تالیف شایسته تقدیر شناخته شد.

جایزه کتاب مهر، اولین جایزه کتابی است که دختران نوجوان آن را داوری می‌کنند و ایجاد ارتباط نزدیک بین نویسندگان و نوجوانان و کمک به معرفی آثار نویسندگان متعهد در حوزه نوجوان از جمله اهداف کلان این مجموعه است که در سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد علی‌اصغر سیدآبادی و موسسه نیکوکاری مهر طه تاسیس شد.

کتاب «گریز از سال صفر» شایسته تقدیر جایزه کتاب مهر شد

همچنین در این دوره کتاب‌های «جسدهای معلق» نوشته مریم فریدی از انتشارات «پیدایش» در بخش تالیف، «خواهرخوانده» با ترجمه لیلا حیدری، از نشر پرتقال به عنوان کتاب‌های برگزیده و «عمارت گالانت» با ترجمه محمد جوادی از نشر کتابسرای تندیس شایسته تقدیر شناخته شدند.

در این مراسم دبیر اجرایی یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر، از ناشرانی که کتاب‌های رمان رده سنی نوجوان را منتشر می‌کنند، درخواست کرد تا کتاب‌های چاپ اول سال ۱۴۰۲ خود را برای بررسی به دبیرخانه جایزه کتاب معرفی کنند و در جهت تهیه این کتاب‌ها برای دوازدهمین دوره جایزه کتاب مهر با دبیرخانه همکاری کنند.

یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر با حضور داورانی از برخی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای تهران، تربت حیدریه، اردبیل، مشهد و نیشابور، مؤسسه نیکوکاری مهرطه، موسسه توانمندسازی مهر و ماه، انجمن درخت کوچک زندگی قزوین، پرنده درخت کوچک تهران، مؤسسه شکوفا، موسسه توکا انوشه دستان پرواز از مشهد، نوجوانان باغچه‌ی حواس و نوجوانان کتابخانه بهار در روستای رمین چابهار برگزار شد.

یادآوری می‌شود دبیری علمی یازدهمین دوره جایزه کتاب مهر را فرزانه رحمانی نویسنده و کارشناس ادبی مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر عهده داشتند.

کتاب «گریز از سال صفر» شایسته تقدیر جایزه کتاب مهر شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =