کارگاه فن بیان در قصه‌گویی کانون چهارمحال و بختیاری برگزار شد

کارگاه فن بیان در قصه‌گویی، هم سو با بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در سالن جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری؛ کارگاه فن بیان در قصه‌گویی توسط دکتر فرزین صابری دانش‌آموخته‌ی رشته سخنوری حرفه‌ای دانشگاه جنوب تهران برگزار شد.

مدیرکل کانون استان ضمن اعلام این خبر گفت: ۳۰ نفر از اعضای نوجوان و مستعد و علاقه‌مند مراکز کانون استان در این کارگاه حضور دارند که تعدادی از آنها از طریق فراخوان تابستانی«قصه‌گوشو» شناسایی و برای نخستین بار در کارگاه فن‌بیان شرکت نموده‌اند.

  روح ا...واحد در مورد هدف از برگزاری این کارگاه گفت: در سال‌های گذشته تعداد زیادی از اعضای علاقه‌مند قصه‌گویی در این جشنواره شرکت داشتند که به رغم علاقه‌ی وافر و سعی و تلاش زیاد آنها در بیشتر موارد نقاط ضعف این اعضا مربوط به لحن و بیان آنها بود؛ به همین دلیل در فراخوان "قصه‌گوشو"نوجوانان مشتاق قصه‌گویی مراکز فرهنگی استان را شناسایی کرده و با دعوت از آنها و تشکیل کارگاه "فن‌بیان در قصه‌گویی" با نحوه‌ی صحیح ارتباط و لحن در قصه‌گویی آشنا  شدند.

در ادامه فرزین صابری مدرس این کارگاه در گفتگو با خبرنگار کانون‌یار گفت: هدف ما از برگزاری این دوره  تقویت صدا، گفتار و هوش کلامی نوجوانان در قصه‌گویی است که نوجوان قصه‌گو با به کارگیری این نکات میتواند یک اجرای خوب داشته باشد.

صابری گفت: پیش زمینه‌ی یک اجرای خوب، فن بیان خوب است. وی در ادامه گفت: در طرح درس این دوره سعی شده است با توجه به اهداف اصلی قصه‌گویی که همانا فن بیان است و همچنین اجرای راه‌کارهایی همسو با این هدف آموزش را انجام دهیم.

 وی افزود: مواردی که در این دوره آموزش داده شد عبارتند از:«راه‌کارهای خلاقانه فضاسازی و ورود به قصه، تقویت اندام‌های گفتاری، تمرین‌های بیان و گفتار و ویژگی‌های یک اجرای خوب.

گفتنی است فرزین صابری، نویسنده‌ی کتاب‌های "فن‌بیان کارمندان در جلسات، فن‌بیان کودک و نوجوان، مبانی زبان بدن و چگونه یک فرد کاریزماتیک باشیم" می‌باشد.

کارگاه فن بیان در قصه‌گویی کانون چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرنگار: آوا سلطانی کانون‌یار چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده‌ی آلبوم تصویری کلیک کنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =