کد خبر: 344902
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
بازدید 61
مدیر کل کانون با معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان دیدار کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان در جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان در جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار معصومه ابراهیمی هژیر به معرفی کانون و فعالیت‌های فرهنگی- هنری و ادبی آن برای کودکان و نوجوانان در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: امروز با توجه به هجمه‌ها و ترفندهای دشمنان که ذهن و قلب کودک و نوجوان ما را نشانه گرفته‌اند باید کارها و اقدامات بزرگ و مهمی انجام داد.

وی با بیان اینکه کار برای کودکان و نوجوانان مختص یک یا دو دستگاه و نهاد نیست، ادامه داد: برای اعتلای فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی و آموزش و پرورش فرزندان باید همه دستگاه‌ها در کنار هم بوده و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

مدیر کل کانون با معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان دیدار کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان با اشاره به نامه ارسالی از تهران و طبق تجربیات استان‌هایی چون آذربایجان غربی و هرمزگان گفت: در متن این نامه آمده که طبق فصل نهم قانون مجازات جایگزین حبس و در راستای سلامت و صیانت از کودکان و نوجوانان این مرز و بوم و آسیب پذیری کودکان و نوجوانان در جامعه و نیاز به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هدفمند به جهت تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی برای ایشان ضرورت دارد تا در چارچوب مقررات قانونی اهتمام ویژه‌ای در جهت مسئولیت پذیری و ایجاد ارتباط موثر و سازنده فرد محکوم با امور اجتماعی و ترویج امور عام المنفعه، پیشنهاد تهیه و اهدا کتاب و محصولات فرهنگی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی با محوریت کانون به عنوان مجازات جایگزین حبس با همکاری محاکم دادگستری استان صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ما امروز اینجا حضور داریم که طبق این نامه و دستوراالعمل ارسالی از معاونت اجتماعی دادگستری برای همکاری و همراهی کارهای فرهنگی در مناطق محروم و کم برخودار خصوصا روستاها کمک بگیرم.

در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان ضمن تبریک ایام پیش رو اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی بسیار است و کودکان و نوجوانان ما در معرض آنها هستند و حضور آنها در فضای مجازی یک آسیب جدی است که باید اقدامات مهمی صورت بگیرد.

مدیر کل کانون با معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان همدان دیدار کرد

حسین عسگری با بیان اینکه در تاریخ 23 اردیبهشت 1399 قانون جامع حمایت از اطفال تصویب شد، گفت: بارها با نهادهای مختلفی چون آموزش و پرورش جلسه داشته‌ایم و موارد را بررسی کرده و راهکار داده‌ایم.

وی به ایجاد ایستگاه قانون در سطح شهر اشاره و تصریح کرد: مردم باید با قانون و ماده‌ها آشنا شوند زیرا هر چه آگاهی مردم بیشتر باشد کمتر دچار گرفتاری و دردسر می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری با بیان اینکه باید اقدامات فرهنگی مشترک با کانون انجام داد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حضور مدیر کل کانون خانم ابرهیمی هژیر در این مدت شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سطح استان برای کودکان و نوجوانان بوده‌ایم و همیشه کانون برای مناسبت‌ها و ایام مختلف برنامه‌های خاص و ویژه اجرا کرده است.

وی تأکید کرد: درخواست کانون مورد بررسی قرار گرفته و یک ملاقات با رئیس کل دادگستری مشخص می‌کنیم که در آن جلسه به تبادل نظر پرداخته و بتوانیم به نتایج خوبی به نفع کودکان و نوجوانان برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =