دور همی شبانه «سیب و سعدی» در مرکز هشتگرد

دورهمی شبانه «سیب و سعدی» با حضور جمعی از اعضا و والدین مرکز هشتگرد کانون البرز در این مرکز برگزار شد.

ایرانیان از دیرباز مهمترین وجه زندگی انسان را زندگی اجتماعی دانسته و همیشه به بهانه‌های مختلف دور هم جمع می‌شدند تا ارتباطات و تعاملات بیشتری داشته  و با دور همی و گفت‌ و گو و حل مشکلات، به رفع مشکلات یکدیگر کمک کنند؛  اما این سنت از سنت‌هایی است که سال‌هاست بسیار کمرنگ شده و کمتر حتی خانواده‌ها فرصتی برای با هم نشستن و گفتگو دارند.

از این رو مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری کانون یاران نوجوان  در مرکز هشتگرد، ویژه برنامه‌ی «ساعت یاران برقرار» با نام اختصاری«سیب» را با مشورت اعضا و والدین‌شان برنامه‌ریزی کردند تا ساعتی را فارغ از مشغله‌های روزانه در مرکز به دورهمی و شب نشینی بپردازند.

در ابتدای این آیین  آیاتی از سوره‌ی «محمد»تلاوت شده و برنامه با تبریک ماه ربیع و ولادت پیامبر مهر و روشنی حضرت محمد مصطفی (ص)  و هفته‌ی وحدت آغاز شد، پس از آن حاضران سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود کانون را دسته جمعی تکرار کرده و آواز این خانه خانه‌ی ماست، کانون مهربانی‌ست سردادند؛  در ادامه جمعی از دختران نونهال مرکز نمایش «یار و گردو» و پسران نونهال نمایش طنز «خار و مرد همسایه» از «گلستان سعدی» را اجرا کرده و خنده را میهمان لب حاضران کردند.

اجرای سرود «دریا»، شعرخوانی غزلیات سعدی، نقالی داستان «ضحاک و فریدون»، معرفی استاد شهریار و روز شعر و ادب پارسی، معرفی سعدی به عنوان یکی از اثرگذارترین شعرای ایران زمین، اجرای مسابقه‌ی «سیب» و بازی‌های خانوادگی، معرفی و نقد پویانمایی«آخرین عکس» و اجرای قطعات موسیقی کوتاه توسط اعضای مرکز در فواصل برنامه، از فعالیت‌های اجرا شده بود که بسیار مورد توجه اعضا و خانواده‌های آنان قرار گرفت.

یکی از بخش‌های جذاب برنامه هم اهدای پاکت شعر ویژه به حاضران بود؛ از ابتدا قرار شده بود هر کس وارد مرکز می‌شود با یک سیب و لبخند وارد شود و کانون یاران سیب را دریافت کرده و پاکت شعر را به شرکت کنندگان اهدا می‌کردند که این اشعار، اشعاری از گلستان سعدی بود.

دور همی شبانه «سیب و سعدی» در مرکز هشتگرد

دور همی شبانه «سیب و سعدی» در مرکز هشتگرد

دور همی شبانه «سیب و سعدی» در مرکز هشتگرد

در پایان  این دورهمی که دوشنبه شب همزمان با ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۳، برگزار شد،  خانواده‌ها با سیب‌هایی که خودشان زحمت کشیده بودند، پذیرایی شدند.

گفتنی است  همکاران این مرکز تصمیم دارند به مناسبت شب یلدا. ویژه برنامه‌ی  «سیب و حافظ»  و درپایان سال و به مناسبت آغاز بهار قرآن، «سیب و قرآن»و  «سیب و نهج البلاغه» را برگزار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =