برنامه‌های روز سوم جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون اعلام شد

برنامه‌های روز سوم نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری در ۲۹ شهریور اعلام شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برنامه‌های روز سوم این جشنواره که با شعار «این صحنه خانه ماست» برگزار می‌شود از این قرار است: نمایش «رژا دلینا باش» از استان کرمانشاه و نمایش «کدو قلقله زن» از استان اردبیل در سالن گلستان اجرا خواهد شد.

همچنین نمایش «آوازی برای وطن» از استان چهارمحال و بختیاری و نمایش «یاسای پلکه سوره کان» از استان کردستان در سالن بوستان به روی صحنه می‌رود.

نمایش «قول میدم بزرگ نشم» نیز از استان قم در سالن پلاتو آینه و نمایش «نقالی (بانو گشسب)» و نمایش «خیمه (خواستگاری مبارک)» در محوطه باز اجرا می‌شود.

علاوه براین در ادامه برنامه‌های روز گذشته، پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ و در روز سوم کارگاه بین‎المللی نمایش خلاق با حضور «اِرکان اویانیک سوی» Erkan Uyaniksoy کارگردان تئاتر از اسیتژ کشور ترکیه برای گروه دوم کارشناسان نمایش در مرکز ۴۳ کانون استان تهران برگزار خواهد شد.

از دیگر برنامه‌های روز سوم جشنواره برگزاری کارگاه نمایش ویژه مربیان منتخب نمایش خلاق از سوی جمال میرجعفری است که در گالری آفتاب برگزار می‌شود.

توجه به مفهوم خانواده و اهمیت آن، توجه به نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای با پررنگ کردن شخصیت‌های آنان در نمایش‌ها، توجه به ایجاد امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به داستان‌هایی با موضوع‌های محیط زیست، طنز، سبک زندگی و مهارت‌های اجتماعی، توجه به نمایش‌های آیینی و سنتی، توجه به استفاده از کتاب‌های چاپ شده در کانون، توجه به خلق زاویه دید جدید در تولید آثار نمایشی و توجه به فرهنگ و بوم مناطق مختلف ایران رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌ها در این جشنواره است.

اجرای نمایش و برنامه‌های جشنواره در این روز به پایان می‌رسد اما آیین پایانی جشنواره قرار است عصر روز جمعه ۳۰ شهریور در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار شود.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در بوستان لاله و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =