بیانیه مدیر کل کانون استان اصفهان به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس

مهدی آقایاری :دفاع مقدس، قله رفیع و نقطه اوج رشادت، ایثار، عشق، شور و شعور و تبلور زیباترین صفات انسان متعالی در کره خاکی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اصفهان مهدی آقایاری مدیر کل کانون استان به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گلگلون کفن، جانبازان و ایثارگران، بیانیه ای صادر کرد. 

متن بیانیه به این شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

تقارن هفته دفاع مقدس ،تابلوی مقاومت و ایثار و مظهر حماسه ومعنویت و آرمان خواهی با هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر مهربانی هاحضرت محمد مصطفی( ص ) و میلاد پر از نور صادق آل محمد ( ع ) وبازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ، بهار رویش علم و بیداری و بصریت بر همه بیداردلان و جهادگران سنگر علم و معرفت و عمل مبارک باد.

درود خداوند بر زاهدان شب و شیران روز ؛ دفاع مقدس، قله رفیع و نقطه اوج رشادت، ایثار، عشق، شور و شعور و تبلور زیباترین صفات انسان متعالی در کره خاکی بود. درود خداوند بر شهیدان راه حق  و شهدای دفاع مقدس که از خاطره ها محو نخواهند شد.

هشت‌سال دفاع‌مقدس و ایثار وپایمردی ملت سلحشور ایران اسلامی در یک جنگ نابرابر و تحمیلی با استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای، یکی از مقاطع تاریخی بزرگ، آموزنده و الهام‌بخش است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده و هدایت‌ بخش نسل‌های این سرزمین قرار گیرد.

جنگ تحمیلی ۸ ساله به عنوان یک توطئه جهانی علیه جمهوری اسلامی که با هدف نابودی انقلاب و سلطه مجدد قدرت‌های استکباری به این سرزمین آغاز شده بود در پایان نه تنها به شکست صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن به‌ ویژه ابرقدرت‌های شرق و غرب و رژیم صهیونیستی منجر و سربلندی ایران اسلامی را رقم زد بلکه مقدمه‌ای برای ورود ایران و ایرانی بر قله‌های عزت و پیشرفت در مقیاس جهانی شد.

تمسک به حبل‌المتین دفاع‌مقدس، پشتوانه محکم صیانت نظام و ملت ایران از گزند فتنه‌ها، توطئه‌ها و کینه‌توزی‌های بیگانگان و ضدانقلاب داخلی و خارجی توصیف و تصریح شده است: جنگی که در یک غافلگیری راهبردی موجودیت انقلاب اسلامی را هدف قرار داده بود با فرماندهی حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه)، ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای گرانقدر و مقاومت و ایستادگی آحاد مختلف ملت به یک فرصت راهبردی برای نمایش و اثبات ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور و آرمان‌های بلند انقلاب تبدیل شد.

بهره‌مندی از درس‌ها و آموزه‌های هشت سال دفاع‌مقدس و لزوم ارتقای قدرت دفاعی و بازدارنده و ضرورت اشراف اطلاعاتی و هوشمندی در برابر راهبردها و سناریوهای جبهه شیطانی دشمنان را برای حال و آینده کشور امری مهم و سرنوشت‌ساز می باشد و بر ماست که با فعالیتهای فرهنگی از تهاجم آنها جلوگیری نمایم .

 با تاسی از کلام رهبری عزیز و تاکیدات مکرر ایشان در امر جهاد تبیین ، زمانی که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم با تمام اعوان و انصار خود به میدان آمده اند تا ازطریق ایجاد شبهات واقعیات تاریخ این دفاع مقدس را مثل همیشه، تحریف کرده و وارونه جلوه دهند ، ضرورت واکاوی این رویداد تاریخی را بر جامعه فرهنگی و سنگربان علم و معرفت ضرورتی قطعی و حتمی می کند .
شرح روایت رشادت‌ها و ایثارگری ها، جانفشانی ها و ایستادگی های جوانان و نخبه گان این مرز و بوم  با تاکید بر تغییر سنگر از تعلیم و تربیت به  جهاد و مقاومت در آن برهه حساس با کمترین امکانات در مقابل دشمن تا دندان مسلح ،  انتظاری است که در کلام رهبری انقلاب از تمامی نخبگان و جامعه علمی و دانشگاهی ، در آگاه کردن  نسل جوان امروز و خنثی سازی شبهات دشمنان  می رود .
 به فرمایش حضرت آقا بزرگترین مسئولیت در مقابل توطئه دشمنان ، بر دوش اساتید ، دانشگاهیان و فرهنگیان می باشد .
لذا ما خانواده بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس با تبعیت کامل از فرمایشات رهبری عزیز  اعلام می کنیم که تا پای جان حافظ دستاوردهای نظام و دفاع مقدس که حاصل ریخته شدن خون هزاران جوان بوده،  هستیم  
و معتقدیم حفظ این گنجینه عظیم و انتقال سینه به سینه آن‌ حادثه عجیب و شگفت انگیز _ پیروزی در دفاع مقدس و شکست نخوردن در مقابل تهاجم دشمن _  به نسل‌های آینده ، اتفاق نمی افتد مگر با حضور مستمر و فعال دانشجویان ، دانش آموزان ، معلمان ، اساتید مومن و انقلابی در مراکز علمی و بخصوص مربیان جهادی کانون پرورش فکری با فعالیت های میدانی در عرصه جهاد تبیین  .

مهدی آقایاری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =