پیگیر نمایش‌های «کانون» هستم/ کار با نوجوانان همچون حرکت بر لب مرز است

آرزو افشار بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه حضور در نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کار با نوجوانان همچون حرکت بر لب مرز است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، آرزو افشار در ادامه افزود: این جشنواره، جشنواره بسیار ارزشمندی است به‌ویژه برای گروه‌هایی که از شهرستان به تهران می‌آیند. در میان این گروه‌ها شاهد هنرمندان بسیار خلاقی هستیم که تمام تلاش خود را معطوف به نمایش‌های عروسکی و کودکانه کرده‌اند.

این بازیگر درباره تمرکز امکانات هنری در تهران هم بیان کرد: به‌نظرم درباره تئاتر عروسکی و نمایش‌های خلاقانه کودک، در هر نقطه‌ای از ایران می‌توان دست به اجرا زد. ما اصلا نمی‌توانیم بگوییم برای این بخش، جایی امکانات کمتری وجود دارد. حتی کارهای کودک را می‌توان با بچه‌های محلی یک شهر یا روستا، روی صحنه برد.

وی افزود: اعتقاد شخصی‌ام این است که محدودیت همواره خلاقیت‌های بیشتری به همراه می‌آورد. اینجا که کارهای شهرستانی را می‌بینم، واقعا احساس می‌کنم نسبت به کار گروه‌های تهرانی هیچ چیزی کم ندارند.

پیگیر نمایش‌های «کانون» هستم/ کار با نوجوانان همچون حرکت بر لب مرز است

این بازیگر ادامه داد: اساسا کار با کودکان، از سخت‌ترین کارها در هنرهای نمایشی است. به نظرم مربیانی که می‌خواهند وارد این میدان شوند، نیاز به تعلیم و تربیت جدی‌تری دارند. کودکان قشر بسیار حساس و تأثیرپذیری هستند. به همین دلیل زمانی که ما با آن‌ها کار می‌کنیم، گویی لب مرز حرکت می‌کنیم.

افشار درباره نقش کانون در توسعه هنرهای نمایشی هم گفت: کانون پرورش در این زمینه وقت و انرژی بسیار زیادی گذاشته و می‌گذارد. شخصا شاهد بوده‌ام که حتی کارهای منتخب تهران، با هزینه‌های کانون به شهرها و روستاهای دیگر می‌روند و برای بچه‌های همه نقاط ایران، اجرا می‌شوند. من هم خودم تماشاگر ثابت کارهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم و بیشتر کارها را می‌بینم و از آن‌ها لذت می‌برم. به‌ویژه کارهایی که در مرکز تئاتر کانون در پارک لاله به اجرا گذاشته می‌شود.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در بوستان لاله و مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =