کد خبر: 345217
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
بازدید 129
اعضای کانون پرورش فکری لرستان درعلوم ونجوم خوش درخشیدند

مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان ازناشایسته تقدیرشد و مرکزعلوم و نجوم کانون از استان لرستان در ارزیابی های به عمل آمده عنوان برگزیده راکسب کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ انجمن نجوم ایران، طی ویژه‌برنامه‌ای و در قالب یک دفترچه برگزیدگان کشوری هفته جهانی نجوم را اعلام کرد که براساس آن تولی‌گری کانون پرورش فکری در این عرصه باعث رقم‌خوردن رکوردی ماندگار در تاریخ نجوم آماتوری ایران شد.
 بر اساس این گزارش با توجه به شعارهفته جهانی نجوم با عنوان «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مرجعیت نجوم کشور در حوزه کودکان و نوجوانان را دارد، در این مدت درهای مراکز خود در تمام استان‌ها را به روی علاقه‌مندان به نجوم گشود.
برهمین اساس به نقل از انجمن نجوم ایران نرخ مشارکت کانون در بین تمامی دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی ۷۷ درصد بوده که این آمار در تاریخ تشکیل نجوم آماتوری ایران بی سابقه است.
در عین حال در کنار این منتخبان، برابر سیاست‌های کانون پرورش فکری در سال ۱۴۰۳ مبنی بر سه اصل مرکزمحوری، نوجوان‌محوری و مخاطب‌محوری فعالیت‌های هفته نجوم مراکز کانون پرورش فکری برگزیدگان کانونی این رویداد، مرکز علوم و نجوم کانون استان لرستان در این گزارش و بر اساس فعالیت‌های هفته نجوم این سال و به‌لحاظ کیفیت به عنوان برگزیده انتخاب شد.
علاوه براین کانون پرورش فکری نیز از کانون ازنا از استان لرستان نیز به خاطرفعالیت‌های نجومی‌ دراین هفته تقدیرکرده است.
یادآوری می‌شود در سال ۱۴۰۳ عنوان‌های نجوم راهنمای زندگی؛ نجوم، گرامی‌داشت زمین و حفظ آسمان تاریک؛ نجوم و هوش مصنوعی؛ نجوم، علوم شهروندی و نقش دانشوندان (شهروند دانشمند)؛ نجوم و دانشمندان ایرانی (به مناسبت بزرگداشت خیام)؛ نجوم فراتر از مرزها و نجوم ایران، همبستگی و تعامل برای روزهای هفته نجوم اعلام شده بود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =