برگزاری دومین یادواره‌ی شهدای کودک در مرکز چناران

اعضای مرکز چناران در غرفه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با شهدای دفاع مقدس آشنا شدند و یاد آنها را گرامی داشتند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با هدف تجلیل و پاسداشت مقام والای شهداء و ارزش‌های معنوی دفاع هشت ساله ملت ایران، مرکز فرهنگی و هنری چناران با همکاری دستگاه‌های مرتبط، یادواره شهدای کودک را در این مرکز فرهنگی و هنری برگزار کرد.  

نرگس غلامی مربی مسئول مرکز چناران با علام خبر فوق گفت: هدف از این برنامه آشنایی اعضاء با یاد و خاطره‌ی شهدا و رشادت‌های آنها، جانبازان و ایثارگران عزیز در یک فضای شاد و مفرح برای نوجوانان بود. در این یادواره که با یاد شهدای شهرستانی، کشوری و همکاری ادارات مختلف شهرستان برگزار شد، ابتدا اعضا در غرفه‌ی شهید آزاد امدادگر زمان جنگ، چگونگی حمل مصدوم را از مربیان جمعیت هلال احمر آموختند.

برگزاری دومین یادواره‌ی شهدای کودک در مرکز چناران

غلامی افزود: سپس در غرفه‌ی جانباز شهید صانعی، همسر و دختران شهید از سختی‌های زمان مجروحیت ایشان، برای اعضاء خاطره‌گویی کردند و یاد و خاطره روزهای جنگ را زنده کردند. همسر شهید ضمن اشاره به وصیت‌نامه شهید صانعی اعلام کرد: این شهید بزرگوار تاکید داشته‌اند هر کاری را  فقط برای رضای خدا انجام دهند. ایشان از اعضاء خواستند برای حفظ حرمت خون شهدا حجاب و عفت خود را حفظ کنند.

برگزاری دومین یادواره‌ی شهدای کودک در مرکز چناران

مربی مسئول مرکز چناران تاکید کرد:در غرفه‌ای که با یاد شهید کانونی(شهید مهاجر) برپا شده بود، اعضاء با ساخت گل‌های کاغذی، پرچم جمهوری اسلامی ایران را برافراشتند. در غرفه‌ی پایانی نیز با یاد شهید ابراهیم هادی که خود ورزشکار بودند، با همکاری اداره‌ی ورزش و جوانان، سه مسابقه به صورت ایستگاهی اجرا شد. اعضاء با پرتاب توپ و دارت کلمات جنگ، ظلم و کودک‌کشی را با یاد شهدای کودک غزه و شعار مرگ بر آمریکا را هدف قرار دادند و در پایان به نفر برتر مسابقه، کتاب عمو قاسم، هدیه داده شد.

در حاشیه این یادواره غرفه‌ی کتاب و تصویرهای مربوط به دفاع مقدس نیز با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی برپا شده بود. همچنین در این ویژه برنامه با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران از خانواده‌ی شهید صانعی که به تازگی به درجه رفیع شهادت نائل شده اند، تجلیل شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =