انتصاب مدیرکل کانون کرمانشاه به‌عنوان دبیر کانون‌یاران

مدیرکل کانون کرمانشاه طبق حکمی از جانب معاونت فرهنگی کانون کشور، به عنوان دبیر کانون‌یاران منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، مدیرکل کانون استان طبق حکمی از جانب معاونت فرهنگی کانون کشور، به عنوان دبیر کانون‌یاران منصوب شد.

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان گفت: طرح کانون‌یاران که از سیاست‌های کانون کشور بوده و بر اساس آن تجمیع شده، برای نوجوانان طرح کانون_ مدرسه است تا در این زمینه بتوانند نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: در واقع نوجوانان مراکز ما در هر مدرسه‌ای که هستند با آنجا هماهنگ شده و ۶۴ نوع فعالیتی که در کانون هست را به بستر مدرسه می‌برند و در آنجا اجرایی می‌کنند؛ ما هم موظف می‌باشیم که برای این عزیزان تسهیلگر باشیم و مسیر فعالیت را برای آنها باز کنیم.

زنجانی تصریح کرد: در همین راستا با نگاه به ظرفیت‌های موجود، کانون کرمانشاه به‌عنوان دبیرخانه طرح کانون‌یاران مدرسه در نظر گرفته شد و نکته مورد توجه هم فرآیندی بودن کار و ارتباط با بدنه نوجوان است و از این جهت حرکتی‌ ریشه‌ای بوده و پایه حرکت می‌باشد.

مدیرکل کانون استان خاطرنشان کرد: تنظیم شیوه‌نامه و محتوای آموزشی در حال انجام است تا به جمع‌بندی لازم برسیم و کار به مرحله اجرایی نزدیک شود و طی ارتباط با استان‌ها کار را جلو ببریم و باید اهتمام داشته باشیم که با فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز با تمام قوت این فرآیند به بهترین شکل ممکن انجام شود و امیدواریم بحث کانون‌یاران هم اتفاقی باشد که ماندگار شود و اثرات آن سال‌ها بماند.

وی تاکید کرد: با طرح کانون‌یاران کنشگری نوجوانان کانونی در مدرسه انجام می‌پذیرد و مانیز باید از زحمت و نظر عزیزان در مجموعه کانون بهره‌مند شویم و حالا که کار شکل گرفته با یاری پروردگار بتوانیم محل اثر و خیرات باشیم و این فرآیندهای اجرایی ماندگار باشد.

بر همین اساس طی حکمی مدیرکل کانون استان کرمانشاه توسط فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون کشور به عنوان دبیر کانون‌یاران منصوب شد؛ در متن این ابلاغ آمده است:

جناب آقای دکتر محمد خیاط زنجانی 
نظر به دانش، شایستگی‌ها، سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به‌عنوان "دبیر کانون‌یاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان" در سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ منصوب می‌شوید.
استفاده از ظرفیت نوجوانان در قالب کانون‌یاران که بخشی از برنامه ملی کانون_مدرسه است، فرصت مناسب و سرمایه‌گذاری ارزشمندی‌است تا افزون بر نقش‌دهی به نوجوانان بتوان زمینه فعالیت‌های بیشتری را برای این گروه ایجاد نمود و بستری را فراهم کرد تا در آن نوجوانان بتوانند به دنبال ایفای نقش و کشف استعدادها و توانمندی‌های خود نیز باشد.
رشد و بالندگی معنوی کانون‌یاران، ایجاد بستر ورود در عرصه نقش‌آفرینی اجتماعی، تقویت حس مسئولیت‌پذیری و ایفای نقش، هویت‌دهی و ایجاد هویت مشترک، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و نقش‌آفرینی هم‌سوی این نوجوانان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله سرفصل‌هایی است که در حوزه برنامه‌ریزی برای این آینده‌سازان باید مد نظر قرار داد.
امید است با یاری جستن از خداوند متعال و بهره‌گیری از اندوخته‌های علمی و تجربی، ضمن توجه ویژه به سیاست‌گذاری‌های کلان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هماهنگی با معاونت فرهنگی در تحقق اهداف تعریف شده موفق باشید.
فرج حضرت حجت(عج) و توفیقات حضرتعالی را از خداوند منان خواستارم.
"فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان"

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =