رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

جلسه شورای هماهنگی هفته ملی کودک با حضور معاون سیاسی- امنیتی و۲۶ دستگاه در استانداری همدان با رونمایی از پوستر هفته ملی با شعار برای کودکان، برای آینده برگزار شد.

به گزارش اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، شورای هماهنگی هفته ملی کودک با حضور معاون سیاسی- امنیتی استانداری همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری، مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران نواحی یک و دو آموزش و پرورش، مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و نمایندگان سایر دستگاه‌های دیگر در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد.

برنامه با قرائت قرآن آغاز شد و سپس آوین عطایی، عضو کودک مرکز شماره یک همدان به قصه‌گویی از زندگی یک شهید مفقودالاثر با زبان کودکان خود پرداخت که مورد توجه میهمانان قرار گرفت.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

معاون سیاسی _ امنیتی استانداری همدان بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله پیامی به ما داشتند و بشارت دادند که از هیاهوهای دشمن نترسید و ناامید نشوید اظهار کرد: دشمن به دنبال ناامیدی در جبهه مقاومت است در حالی که شهید مقاومت بشارت می‌دادند که وعده الهی پیروزی حزب‌الله است.

حسن رضانیا با تاکید بر اینکه باید با قرآن کریم انس گرفت و وعده کلام الهی پیروزی حزب‌الله است، گفت: کار اصلی و اساسی واکسینه کردن فرهنگ ما این است که روی فکر کودکان کار کنیم چراکه دشمن روی آنها کار می‌کند.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری یکی از آن ادارتی است که همیشه همراه سایر دستگاه‌ها در مناسبات مختلف بوده است، افزود: مربیان کانون با مدیریت خانم ابراهیمی همیشه بخشی از کارهای فرهنگی- هنری برنامه‌های استان را انجام می‌دهند و اینجای تقدیر دارد.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

رضانیا با بیان اینکه هفته ملی کودک هر کمکی باشد برای کودکان و نوجوانان دریغ نخواهیم کرد افزود: هفته ملی کودک فرصتی است تا توجه خاصی به این قشر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مربوطه باید در این هفته پای کار باشند گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره پای کار برنامه‌های دستگاه‌ها بوده و حالا نوبت سایر ادارات است که در این هفته استان را به محیط شاد اجتماعی تبدیل کنند.

در ادامه مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان اظهار کرد: روز و هفته کودک بهانه‌ای است که توجه ویژه به کودکان خود داشته باشیم و فضای رشد و تربیت آنها را فراهم کنیم.
معصومه ابراهیمی‌هژیر گفت: ما در کانون با زبان قصه و هنر می‌توانیم فرهنگ، آیین و رسوم و سنت خود و همچنین رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس را برای کودکان بگوییم تا آن را به نسل‌های بعدی منتقل کنند.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

وی با اشاره به برنامه‌های هفته ملی کودک از توزیع کودک کارت به مناسبت هفته کودک با شعار "برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر" خبر داد و افزود: از ۱۴ مهرماه به مدت یک هفته برنامه‌ها و تخفیف در بخش‌های مختلف برای کودکان و خانواده‌های آنها در نظر گرفته‌ایم.
مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان به نواختن زنگ دوستی در مدارس همدان در اولین روز از هفته ملی کودک اشاره و تصریح کرد: این زنگ با حضور یکی از فرماندهان نیروی انتظامی به مناسبت هفته ناجا صورت گرفته و در این روز ادارات مختلف هم می‌توانند در مدارس حضور یافته و هدیه‌هایی را تقدیم کودکان کنند تا بدانند مسئولان برایشان ارزش خاصی قائل هستند و به آنها اهمیت می‌دهند.
وی با اشاره به حضور پیک امید در روستاهای کم‌برخوردار گفت: در اولین روز همچنین پیک امید کانون به صورت پایلوت در روستای امیرآباد فامنین در مدرسه شهید علی صفدر سهرابی حضور خواهد یافت.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

ابراهیمی‌هژیر از نقاشی همگانی ۴ هزار متری در خصوص اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب و توجه به محیط زیست با همکاری اداره آب و فاضلاب در دومین روز از هفته ملی کودک با شعار " برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر، اشاره کرد و افزود: در این روز با حضور شرکت آبفا، منابع طبیعی و محیط زیست در مدرسه شهید همدانی دیزج رونمایی از پوستر" آ مثل آب" را خواهیم داشت که یک فراخوان ادبی با موضوع دل نوشته دانش آموزان برای آب است.
وی با بیان اینکه جشن روز جهانی کودک در ۱۶ مهرماه با شعار "برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر" خواهد بود، خاطرنشان کرد:  در این روز نمایشگاهی از آثار کودکان و نوجوانان با محوریت شهید همدانی به مناسبت روز شهادت ایشان خواهیم داشت و در بعد از ظهر نیز جشن بزرگ روز کودک را خواهیم داشت که نیاز به همکاری و همیاری ادارات در برپایی بهتر و با شکوه‌تر این جشن برای کودکان و نوجوانان داریم تا بتوانیم یک روز شاد و پر نشاطی را برای آنها رقم بزنیم.
مدیر کل کانون پرورش فکری به روز ۱۷ مهرماه از هفته ملی کودک با شعار "برای شنیده شدن کودکان برای آینده‌ای مسئولانه‌تر" اشاره و اضافه کرد: در این روز کودکان و نوجوانان کانون یار به همراه مربیان خود را یکی از مسئولان شهر دیدار و گفت و گو خواهند  داشت.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

وی ادامه داد: در این روز برگزاری دوره تربیت مربی کودک و رونمایی ازپوستر تربیت رسانه‌ای باران را با همکاری مرکز تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان را خواهیم داشت.
ابراهیمی‌هژیر با اشاره به برنامه روز ۱۸ مهرماه از هفته ملی کودک با شعار "برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر" گفت: در این روز ویژه برنامه‌ای برای بچه‌هایی با نیازهای ویژه در ۴۴ مرکز کانون خواهیم داشت که البته در این روز جشنواره بازی- خنده و خانواده را نیز در کلیه مراکز داریم.
مدیرکل کانون از افتتاح سالن نمایش کانون نهاوند اشاره و تصریح کرد: برای افتتاح این پروژه به همکاری سازمان برنامه و بودجه نیاز داریم تا درهای این سالن بعد از ۱۷ سال بر روی کودکان و نوجوانان شهرستان نهاوند باز شود.
وی ادامه داد: شعار روز ششم هفته ملی کودک "برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر" است و بر این اساس ما جشنواره غذاهای خوشمزه را با همکاری سازمان میراث فرهنگی در باغ نظری برای کودکان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داریم به گونه‌ای که بچه‌ها از روی جلد کتاب‌های خود یک غذای خوشمزه را درست کرده که به بهترین آن جوایزی اهدا خواهد شد.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه شعار روز آخر از هفته ملی کودک "برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر" است، خاطرنشان کرد: در این روز در نماز جمعه میز خدمت و غرفه فروش محصولات فرهنگی، کتاب و لوازم التحریر را خواهیم داشت.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان یک پیشنهاد اظهار کرد: چند وقت پیش فراخوانی داده بودیم در مورد گردآوری آثار کاریکاتور کودکان غزه که ۴۰۰ اثر از سراسر کشور دریافت شد و دو اثر هم از کشورهای مکزیک و ژاپن به دست ما رسید.

مسعود ویژه گفت: از آثار رسیده نمایشگاهی متشکل از ۴۰ اثر برتر هنرمندان در مجتمع شهید آوینی برگزار شد و در حال حاضر هم در شهرستان‌ها به نمایش گذاشته می‌شود که می‌توانیم این برنامه را در برنامه هفته کودک لحاظ کنیم.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کودکان و نوجوانان در همدان خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری شهرداری و شورای شهر قرار و پشتیبانی شهرداری در آبان ماه برگزار می‌شود که  در هفته ملی کودک افتتاح رسمی دبیرخانه و رونمایی از پوستر جشنواره را خواهیم داشت.

سپس سایر دستگاه‌ها پیشنهادات و نظرات خود را بهتر برگزار شدن هفته ملی کودک بیان کردند.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

در پایان جلسه پوستر هفته ملی کودک با شعار" برای کودکان، برای آینده" با یاد و نام شهیدان کودک قاسمیان که سه شهید کودک همدان هستند و در بمباران هوایی در منطقه سر پل یخچال به شهادت رسیده‌اند رونمایی شد.

گفتنی است در هفته ملی کودک، کودک کارت‌هایی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد که کودکان و نوجوانان به همراه ۳ نفر دیگر از اعضای خانواده خود می‌توانند از تخفیفات این هفته که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان سیاحتی علیصدر، علوم پزشکی، میراث فرهنگی، نهادکتابخانه‌ها، حوزه هنری و... صورت گرفته است استفاده کنند.

رونمایی از پوستر هفته ملی کودک در استانداری همدان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =