کد خبر: 345481
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
بازدید نماینده دفتر مقام معظم رهبری از روند نصب پلانتاریوم نجوم

نماینده دفتر مقام معظم رهبری و همراه هیئت همراه در سفر به خراسان شمالی با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از روند نصب پلانتاریوم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، نماینده دفتر مقام معظم رهبری به همراه هیئت همراه با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از روند نصب پلانتاریوم نجوم بازدید کردند و با روند فعالیت های مختلف انجمن علمی نجوم در این مرکز و در سطح استان آشنا شدند.

بر اساس این گزارش، در این بازدید «فرهاد آقابیگی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به تشریح روند ساخت آسمان نما با بهره گیری از شرکت دانش بنیان اخترنما در شیراز اشاره کرد و افزود: این آسمان نمای دیجیتال ۳۵ تا ۴۰ نفر گنجایش دارد و دارای امکانات تخصصی و حرفه ای در حوزه نجوم است که در استان های هم جوار نمونه آن وجود ندارد.

«آقابیگی» هم چنین با توجه به فعالیت های گسترده و متنوع نجوم در مراکز کانون در راستای ارتقای سطح علمی کودکان و نوجوانان خواستار حمایت برای ساخت و نصب رصد خانه خورشیدی شد.

این گزارش حاکی است، نماینده دفتر مقام معظم رهبری از آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و هنری ۳ بجنورد، اتاق آسمان نما بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه نجوم آشنا شد.

گفتنی است: ساخت آسمان نما (پلانتاریوم نجوم) با حمایت دفتر مقام معظم رهبری وتامین اعتبار ۲۵ میلیارد ریالی از سوی این دفتر آغاز شده است.

بازدید نماینده دفتر مقام معظم رهبری از روند نصب پلانتاریوم نجوم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =