جشن‌های کتابخانه‌ای «قصه‌ی مهر» در مراکز چهارمحال و بختیاری

هم‌سو با بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی؛ویژه‌برنامه‌هایی با نام «قصه‌ی مهر» در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، جشن‌های کتابخانه‌ای قصه‌گویی با عنوان«قصه‌ی مهر»، هم‌زمان با بازگشایی مدارس در قالب برنامه‌ای یکپارچه از روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ در مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان آغاز شده و به صورت هفتگی تا آغاز مرحله‌ی استانی بیست و ششمین جشنواره‌ی  بین‌المللی  قصه‌گویی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کانون استان، قصه و قصه‌گویی را در عصر حاضر یکی از راهبردهای موثر تربیتی  برای آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان دانست و گفت: جشن‌های کتابخانه‌ای «قصه‌ی مهر» یکی از برنامه‌های عملیاتی استان در راستای افزایش توان و پرورش مهارت‌های قصه‌گویی است که باهدف توسعه و گرمابخشی محافل و کرسی‌های قصه‌گویی و آماده‌سازی اعضا نوجوان و مربیان برای ورود به بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی برگزار می‌شود. وی در ادامه گفت: این برنامه‌ها در جهت تقویت قصه‌گویان و تا رسیدن به مرحله‌ی استانی جشنواره‌ی بیست و ششم استمرار خواهد داشت.

 روح ا...واحد در ادامه از تلاش‌های کانون استان برای اعتلای فرهنگ قصه‌گویی و مقدمات مرحله‌ی استانی خبر داد و گفت: در راستای نهادینه کردن قصه و قصه‌گویی در استان به دنبال رویکردهای جدید ترویجی هستیم و با تمرکز بر آموزش‌های مورد نیاز قصه‌گویان، بسترهای نقد و بررسی قصه‌های اعضا نوجوان و مربیان را فراهم می‌کنیم تا قصه‌های تمامی افراد علاقه‌مند به قصه‌گویی آماده‌ی پذیرش در جشنواره شود.

واحد در ادامه گفت: سوق دادن خانواده‌ها، معلم‌ها، مربیان پیش دبستانی، خادم‌یاران رضوی، کتابداران و دیگر مخاطبان  به سمت قصه‌گویی از اهداف دیگر ماست که سعی داریم این هدف را در فضایی شاد و دوستانه و پرنشاط دنبال کنیم.

گفتنی است در اولین پنجشنبه از رویداد قصه‌ی مهر، تعداد زیادی از قصه‌گویان آزاد که بخش اعظمی از آنها را والدین اعضا تشکیل می‌دادند در کنار مربیان کانون به خوانش قصه‌هایشان پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =