کد خبر: 345530
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲
نشست هم‌اندیشی قصه‌گویی کانون کرمانشاه

دومین نشست هم‌اندیشی قصه‌گویی کانون کرمانشاه، توسط دبیرخانه استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، دومین نشست هم‌اندیشی قصه‌گویی کانون کرمانشاه، توسط دبیرخانه استانی برگزار شد.

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان ضمن تشکر از اقدامات انجام شده با محوریت قصه‌گویی در استان کرمانشاه گفت: با توجه به گزارش دریافتی از عملکرد انجام شده توسط دبیرخانه استانی قصه‌گویی، اتفاقات خوبی در حال شکل‌گیری است که برگزاری ۴ کارگاه بسیار خوب و با کیفیت در هفته‌های اخیر از این جمله است و باید در نظر داشت که قصه‌گویی از نظر کیفی و کمی در حال ارتقاء است و به علاقه‌مندان کمک می‌کند تا در این زمینه بهتر و قوی‌تر شوند.

وی افزود: اتفاق منحصر به‌فرد در مورد برگزاری این دوره‌ها این است که بسیاری از علاقه‌مندان از سراسر کشور حتی در سطوح بالا و با همکاری گروه هاتف، شکل گرفتند و تعداد بسیاری هم قصه ارسال شد و البته این دوره‌ها اتفاق خوبی بود که بازخوردهای خیلی مثبتی هم در پی داشت.

زنجانی تاکید کرد: با استفاده بهینه از ظرفیت‌ها باید مرزهای قصه‌گویی را در استان توسعه داد و جلب همکاری و مشارکت آموزش و پرورش و دیگر سازمان‌ها هم از این جمله است. ما باید کاری کنیم که به قصه‌گویی اهمیت داده شود زیرا این مقوله با شاخص‌های خاص به خود، حائز اهمیت است.

نشست هم‌اندیشی قصه‌گویی کانون کرمانشاه

مدیرکل کانون استان تصریح کرد: باید به موضوعات مختلف در قصه‌گویی هم توجه شود و مهم است که در این مورد توسعه صورت پذیرد و تمرکز بر روی بخش‌های و موضوعات خاص نباشد؛ همچنین استفاده از ظرفیت مدارس نیز نباید نادیده گرفته شود و نشست با کانون‌یاران و جذب و آماده‌سازی این عزیزان، یکی از کارکردهای آنها برای جذب قصه‌گویی در مدارس است.

در ادامه توسط فرزانه لطیفی رابط قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه قصه و قصه‌گویی ارائه گردید و اقدامات صورت گرفته شرح داده شد و تبیین برنامه‌های آتی دبیرخانه نیز از مواردی بود که به آن اشاره داشت.

تشریح ارکان مختلف شیوه‌نامه، یک‌دست بودن آموزش‌ها، ارائه‌ ابلاغ‌های اعضا، طراحی کارگاه‌های جدید، برگزاری کارگاه‌های ویژه ناشنوایان، جلب مشارکت و همراهی دیگر سازمان‌های استان، عضویت اعضای اثرگذار جدید در شورای جشنواره، جذب کانون‌یاران در قصه‌گویی، نحوه برگزاری کارگاه‌های قصه‌گویی برای اعضا، تشکیل گروه قصه‌گویی، طراحی و آماده‌سازی جزوه فن و اساس قصه‌گویی، نحوه داوری آثار، تعیین ساعات کار دبیرخانه، بازنویسی قصه‌ها و تبدیل داستان به قصه برای گروه‌های سنی مختلف، تعیین بخش‌های مختلف برای معرفی برگزیده‌های استانی جشنواره، تقدیر از کارکنان کانون و شرکت‌کنندگان در بخش‌های مختلف، پرداخت و توجه به قصه‌های فلسفی و... از مباحثی بود که در این نشست طرح شد و در خصوص آنها بحث و تبادل نظر صورت پذیرفت و پیشنهادات لازم ارائه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =