تأثیر برنامه‌های فرهنگی بر تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در مرکز فرهنگی هنری کازرون، بستری ارزشمند برای رشد روانی و اجتماعی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی مدرسه ریحانه فراهم کرد. از قصه‌گویی و شعرخوانی تا بازدید از کتابخانه، این فعالیت‌ها نه تنها خلاقیت و اعتماد به نفس کودکان را تقویت کرد، بلکه با ایجاد فضایی شاد و آموزشی، نقش مهمی در بهبود مهارت‌های ارتباطی و توسعه عاطفی آنان ایفا نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در ۴ آذر ۱۴۰۳، دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی مدرسه ریحانه با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کازرون از برنامه‌های ویژه این مرکز بهره‌مند شدند.

در این بازدید، برنامه‌های متنوعی با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این فعالیت‌ها علاوه بر افزایش شناخت اجتماعی و فرهنگی، در تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های ارتباطی دانش‌آموزان تأثیر بسزایی دارد.

قصه‌گویی جذاب، که از جمله بخش‌های این برنامه بود؛ نه تنها لحظاتی دلنشین و سرگرم‌کننده برای کودکان فراهم کرد؛ بلکه به بهبود مهارت‌های شنیداری و تقویت قدرت تخیل آنها کمک کرد.

شعرخوانی شاد و نشاط‌آور نیز باعث ایجاد حس سرزندگی، تقویت حافظه و بهبود مهارت‌های زبانی دانش‌آموزان شد.

دانش‌آموزان همچنین با حضور در بخش‌های مختلف مرکز، از قفسه‌های کتاب دیدن کردند؛ و با محیط کتابخانه و منابع موجود آشنا شدند.

این تجربه، علاوه بر تقویت حس کنجکاوی و ایجاد علاقه به مطالعه، در افزایش تعامل اجتماعی و استقلال آنان نیز اثرگذار بود.

این بازدید با هدف ایجاد فضایی دلنشین برای ترغیب کودکان به مطالعه و تقویت روحیه خلاقیت در آنان انجام شد.

فعالیت‌های گروهی انجام‌شده در این برنامه، همچنین بهبود همکاری و ارتباط مؤثر میان دانش‌آموزان را به همراه داشت.

مرکز فرهنگی هنری کازرون همواره تلاش می‌کند با برگزاری چنین برنامه‌هایی، فرصت‌های ارزشمندی برای رشد فکری، فرهنگی و روان‌شناختی کودکان و نوجوانان فراهم کند.

تأثیر برنامه‌های فرهنگی بر تقویت مهارت‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =