ضرورت همگرایی دستگاه ها برای اجرای برنامه های هفته ملی کودک

در نشست هماهنگی برنامه های های هفته ملی کودک که با حضور اعضای دبیرخانه هفته ملی کودک در سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، بر ضرورت همگرایی دستگاه ها برای اجرای برنامه های هفته ملی کودک و فرهنگ سازی از دوران کودکی در مسائل مختلف تاکید شد و مدیرکل کانون پرورش فکری، کودکان و نوجوانان استان نیز از در نظر گرفتن ۷۰ برنامه برای هفته ملی کودک سخن گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، «رستمی» سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی در نشست هماهنگی برنامه های های هفته ملی کودک که با اعضای دبیرخانه هفته ملی کودک در استانداری  برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید مقاومت، خون این شهدا را برکتی برای پیروزی جبهه مقاومت، غزه، لبنان و یمن دانست و ضمن مهم خواندن حوزه کودک،لازمه داشتن جامعه ای بانشاط، پویا، با انگیزه و با اراده را پرورش کودکانی با انگیزه و با نشاط برشمرد.

ضرورت همگرایی دستگاه ها برای اجرای برنامه های هفته ملی کودک

وی با بیان این که باید مبتنی بر الگوی ایرانی و اسلامی تلاش کنیم و فرهنگ سازی در این عرصه با توجه و اهمیت به کودکان و نوجوانان امکان پذیر خواهد بود،تصریح کرد: هفته ملی کودک فرصتی است تا اقدامات این حوزه دیده شود، اما برای داشتن کودکانی بانشاط باید در طول سال برنامه داشته باشیم و به این مقوله توجه کنیم.

وی هم چنین ضمن تاکید نسیت به سرزدن به مراکز کودکان بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی در هفته ملی کودک، خواستار ایجاد برنامه های مشترک با آموزش و پرورش و همگرایی میان دستگاه ها شد تا برنامه ها به بهترین شکل پیش رود.

 وی برحفظ حرمت شهدای مقاومت در طول اجرای برنامه های گرامیداشت هفته ملی کودک  تاکید و تصریح کرد: در کنار اجرای پرشورتر برنامه های این هفته، لازم است گریزی به این مسئله با سبک و سیاق حوزه کودک و نوجوان زده شود.

«رستمی» در بخش دیگری از سخنانش از این که نحوه خروج دانش آموزان از مدرسه به درستی آموزش داده نشده و تبدیل به فرهنگ عمومی نشده است، افزود:نیروی انتظامی با چندین مدرسه به صورت نمادین به این مقوله بپردازد تا الگو سازی صورت بگیرد.

وی هم چنین گریزی به اقدامات صورت گرفته در حوزه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در استان زد و از ضرورت تلاش گسترده برای به صفر رساندن کودکان بازمانده از تحصیل سخن گفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، به تشریح و تبیین برنامه های هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان، برای آینده» از چهاردهم تا بیستم ماه جاری پرداخت و گفت:امسال برنامه های کانون پرروش فکری گسترش پیدا کرده است و برنامه های متنوع و ویژه ای تا  روز نوجوان در نظر گرفتیم و در هفته ملی کودک نیز ۷۰ برنامه  در مراکز فرهنگی و هنری با نگاه به مناطق محروم و کودکان آسیب دیده در نظر گرفته شده است.

«آقابیگی» آغاز عضوگیری دو مرکز فرهنگی و هنری آشخانه و جاجرم و خدمت رسانی به کودکان، به نتیجه رسیدن پلانتاریوم نجوم در استان،تولید و اجرای نمایش عروسکی خیابانی با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی با رویکرد آسیب های اجتماعی، تئاتر صحنه ای با محوریت دین، حضور تریلی تئاتر در استان، مهرواره «با خدا حرف بزن» و جشنواره قصه گویی را در زمره برنامه های در نظر گرفته عنوان کرد.

 وی اظهارداشت:رویکرد برنامه های در نظر گرفته شده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این ایام به طور قطع ظلم ستیزی و معرفی شخصیت سید مقاومت «سید حسن نصرالله» و گردهمایی کودکان و نوجوانان خواهد بود.

سرهنگ «اسفندیاری»معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی نیز  در این جلسه بر اهمیت توجه به کودک تاکید کرد و با توجه به این که برای نهادینه کردن آموزش، پیشگیری و نهادینه کردن رفتار خود کنترلی، باید روی کودکان سرمایه گذاری کرد و در طول سال به این مهم پرداخت.

وی ادامه داد:نیروی انتظامی تلاش می کند تا با بهره گیری از ظرفیت کوکان و نوجوانان به نهادینه کردن مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی بپردازد و از این روی برنامه های مشترکی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  برای این هفته هم چون اجرای نمایش خیابانی در نظر گرفته است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان هر یک از دستگاه های حاضر به ارائه برنامه های پیشنهادی خود برای هفته ملی کودک پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =