کد خبر: 345551
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
بازدید 51
مجموعه شعری برای پدر منتشر شد

مجموعه شعری برای پدر در کتابی با عنوان «نفس‌های حاج جلال» با گردآوری مسعود طاهری‌عضد از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان همدان، این کتاب دربردارنده ۱۵ قطعه شعر از ۱۵ شاعر کودک و نوجوان است که برای پدر و در توصیف او سروده شده است.

این اشعار را مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی (شاهد)، افسانه شعبان‌نژاد، جواد محقق، محمود پوروهاب، ناصر کشاورز، غلامرضا بکتاش، کمال شفیعی‌مشعوف، عباسعلی سپاهی‌یونسی،  محمدکاظم مزینایی، حمید هنرجو، مریم اسلامی، اسماعیل الله‌دادی، محمد صارمی‌شهاب و مسعود طاهری‌عضد سروده‌اند.

گل لبخند و سلام، پدر، دوش به دوش غروب، دست خالی، پدربزرگ، خنده‌ی پدربزرگ، گلدسته‌ی دعا، حوض و کاشی، سفره‌ی پدر، پدر و پاییز، قصه‌ی پدربزرگ، گِل روی ایران، چشم پدر، کوه استوار و نفس‌های حاج جلال عنوان‌های این شعرها است.

تصویرگری کتاب «نفس‌های حاج جلال» را که برای گروه سنی ۹ سال به بالا (نونهال) سروده شده است را الهه برهانی بر عهده دارد.

در شعر «چشم پدر» اسماعیل الله‌دادی می‌خوانیم: خسته و بی‌حوصله/ می‌رسد بابا غروب/ رفته او از صبح زود/ کار کرده تا غروب/ روی دستان پدر/ گرد و خاک خستگی‌ست/ حیف شد امروز هم/ مادرم در خانه نیست/ مثل مادر چای را/ می‌روم تا دم کن/ شاید از چشم پدر/ خستگی را کم کنم.

این کتاب در قطع خشتی با شمارگان ۲هزار نسخه و قیمت ۶۵هزار تومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی  https://digikanoon.ir/ و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =