«برای کودکان، برای آینده»، شعار هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳/ آینده‌نگاری حوزه کودک ضرورت‌دارد

مدیرکل کانون استان گیلان در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ گفت: انتخاب شعار «برای کودکان، برای آینده» بر ضرورت برنامه‌ریزی هدف‌مند و آینده‌نگاری حوزه کودک تاکیددارد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان سخنان خود در نخستین نشست هماهنگی برنامه‌های فعالیت‌های روزجهانی و هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ را با اشاره به جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی در شهادت سیدحسن نشرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیگر شهدای عرصه مقاومت آغاز و با محکوم به شکست توصیف‌کردن این حرکت‌های مذبوحانه تصریح‌کرد: نابودی رژیم اشغال‌گر قدس قطعی و حتمی ‌است.

«برای کودکان، برای آینده»، شعار هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳/ آینده‌نگاری حوزه کودک ضرورت‌دارد

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه به اهمیت فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان و تربیت نسلی مومن، متعهد، انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک را گامی در جهت شکل‌دهی به برنامه‌های سالانه و گامی در مسیر آینده‌نگاری حوزه کودک ارزیابی‌کرد.

وی در این میان به تشریح برنامه‌های این ایام پرداخت و افزود: هم‌گرایی و هم‌افزایی با دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه فرهنگ، برای جلب‌نظر افکارعمومی نسبت به کودکی، ویژگی‌ها، نیاز و خواسته‌های کودکان، از اهداف برنامه‌های این ایام به‌شمارمی‌رود.

سیدجلیل میرعظیمی هم‌چنین، فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی‌های جامعه در ارتباط‌ با کودکان، معرفی ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای مردمی فعال در حوزه کودک، فراهم‌سازی امکان دسترسی عالانه کودکان به فرصت‌ها، تولید محتوای رسانه‌ای مناسب برای آینده‌سازان و بسترسازی برای گفتمان‌های تحول‌آفرین در عرصه تعلیم‌ و تربیت را از دیگر اهداف برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک عنوان‌کرد.

این مدیرفرهنگی در ادامه، شعار هفته ملی کودک را «برای کودکان، برای آینده» اعلام‌کرد و با اشاره گروه‌های مخاطب این فعالیت‌ها توضیح‌داد: کودکان، خانواده‌ها، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و فعالان حوزه کودک و نوجوان از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با این ویژه‌برنامه‌ها همراه‌می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اضافه‌کرد: این برنامه‌ها در ۳ سطح «ویژه‌کودکان»، «مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین» و « فعالان حوزه کودک» برنامه‌ریزی و به‌مرحله اجراگذاشته‌می‌شود و درنظرداریم با بسترسازی‌های هدف‌مند، زیرساخت‌های مناسبی برای فعالیت‌های کودک‌محور و فعالان این عرصه در تمامی ایام سال فراهم‌کنیم.

تشریح اهم ‌برنامه‌های پیشنهادی کانون پرورش فکری استان گیلان، از دیگر مواردی بود که مدنظر میرعظیمی‌ قرارگرفت و وی ضمن مهم ‌ارزیابی‌کردن تعامل، هم‌گرایی و هم‌افزایی فعالان فرهنگی گفت: انتظارداریم  برنامه‌های پیشنهادی مجموعه‌های همراه نقش به‌سزایی در کیفیت ‌و کمیت‌بخشی به برنامه‌های روزجهانی و هفته ملی کودک داشته‌باشد و در این‌میان از همراهی و مشارکت تمامی علاقه‌مندان و فعالان این حوزه برای شکل‌دهی به فرداهای فرزندان ایران اسلامی استقبال‌می‌کنیم.

صحبت‌های اکرم‌السادات حسینی، کارشناس‌مسوول فرهنگی کانون استان گیلان و بیان دیدگاه‌ها و ارایه پیشنهادها از سوی نمایندگان مجموعه‌های همراه، پایان‌بخش این نشست هم‌اندیشی‌ به‌شمارمی‌رفت.

گفتنی‌است در این نشست که روز دوشنبه، ۹ مهر ۱۴۰۳ به‌میزبانی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، نمایندگانی از آموزش و پرورش، فرهنگ‌وارشاد اسلامی، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، تبلیغات اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، میراث‌فرهنگی وگردش‌گری و حوزه هنری حضورداشتند.

شایان‌ذکر است،  «برای‌خانواده‌کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر»، «برای محیط‌زیست‌کودکان، برای آینده‌ای پاک‌ و سالم‌تر»، «برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر»، «برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده مسوولانه‌تر»، «برای برابری کودکان، برای آینده‌ عادلانه‌تر»، «برای هویت کودکان، برای آینده‌روشن‌تر» و «برای رفاه کودکان، برای آینده باکیفیت و آسایش بالاتر» عنوان‌هایی که برای روزهای هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ انتخاب شده‌است.

«برای کودکان، برای آینده»، شعار هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳/ آینده‌نگاری حوزه کودک ضرورت‌دارد

«برای کودکان، برای آینده»، شعار هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳/ آینده‌نگاری حوزه کودک ضرورت‌دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =