برنامه‌های هفته ملی کودک در استان مرکزی اعلام شد

منصوری مدیرکل کانون استان مرکزی برجسته‌سازی و جو افکار عمومی براساس دوران کودکی و ارتقاء دانش و آگاهی بخشی جامعه به حقوق و قوانین کودکان و همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها را از اهداف هفته ملی کودک دانست .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، نشست خبری احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اصحاب‌رسانه‌ با حضور بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، محمد امین باقری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ،پروین مفتح زاده مدیر کل دفتر امور زنان وخانواده استانداری ،سید جمال میرصادقی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک و مسئولین دیگر نهادهای پیوسته با حوزه کودک در سالن جلسات استانداری مرکزی روز دوشنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد .

برنامه‌های هفته ملی کودک در استان مرکزی اعلام شد

در ابتدای این نشست هفته ملی کودک معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: اهمیت به جایگاه کودک در آیات و روایات دینی و اسلامی مورد تاکید است و چون کودکان شاکله مدیریتی و اجتماعی آینده را تشکیل خواهند داد بنابراین باید برنامه‌ریزی هوشمندانه برای تربیت مدیران آینده در دوران کودکی مورد توجه باشد و تمام مسئولین و نهادهای اجرایی استان باید در هفته ملی کودک اهتمام داشته باشند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در استان مرکزی اعلام شد

احسان منصوری مدیر کل کانون استان مرکزی در این نشست ضمن عرض تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله و جمعی از فرماندهان سرافراز مقاومت اسلامی بیان کرد:هفته کودک فرصتی است تا حقوق کودکان مورد اهتمام قرار گیرد و سازماهای مختلف با توجه به وظایف ذاتی به این مقوله بپردازند.

وی افزود:هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه در سراسر کشور و در استان مرکزی با شعار «برای کودکان، برای آینده» برای مخاطبین کودکان، والدین، مربیان و فعالان حوزه کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

منصوری با اشاره به اهداف برگزاری هفته ملی کودک تصریح کرد: برجسته‌سازی و جو افکار عمومی براساس دوران کودکی و ارتقاء دانش و آگاهی بخشی جامعه به حقوق  و قوانین کودکان و همگرایی و هم‌افزایی دستگاه‌ها معرفی سازمان‌های مردمی و شناسایی ظرفیت‌های موجود به کودکان و خانواده‌ها، توجه به کودکان با عنایت به سیاست‌گذاری و قانونگذاری‌ها، توجه به دسترسی عادلانه کودکان به همه حوزه‌های فرهنگی و هنری، تاکید بر ایجاد گفتمان تحول آفرین در حوزه تعلیم و تربیت، توجه به وضعیت کودکان در عرصه بین المللی است.

برنامه‌های هفته ملی کودک در استان مرکزی اعلام شد

وی با تاکید بر ایجاد گفتمان تحول آفرین در حوزه تعلیم و تربیت گفت: استان مرکزی نیز همزمان با سراسر کشور با یاری استانداری مرکزی، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اراک، ادارات کل آموزش و پرورش، استاندارد، میراث فرهنگی، فراجا، بهزیستی، ستاد اقامه نماز، حوزه هنری و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادهای پیوسته با حوزه کودک، هفته ملی کودک را از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ با شعار «برای کودکان برای آینده» با اجرای برنامه های متنوع برگزار می‌کند.

منصوری با اشاره به برگزاری ۱۸ کلان برنامه به صورت استانی افزود: ویژه برنامه ما در هفته کودک، جشنواره کودک است که به مدت ۶ روز در فرهنگسرای شهر برگزار می‌شود. در این جشنواره، غرفه‌های عکاسی، سفالگری، نقاشی، بازی‌های محیطی، مشاوره، بازی و سرگرمی میزگرد تخصصی برپا می‌شود.

برنامه‌های هفته ملی کودک در استان مرکزی اعلام شد

وی اضافه کرد: برگزاری میزگرد تخصصی با حضور رسانه‌ها، برگزاری نشست تخصصی با موضوع رفتارهای آسیب رسان و کنوانسیون حقوق کودک و  همچنین نشست ادبی و اختتامیه جشنواره استانی مشاعره را خواهیم داشت.

در ادامه وی تصریح کرد: در هفته کودک اکران فیلم‌های کودک در ۴۵ مرکز ثابت کانون در شهرستان‌های استان و در فرهنگسرای شهر اراک خواهیم داشت. برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقه و نمایشگاه عکس کودک، تقدیر از فعالان حوزه کودک،بازدید رایگان از موزه‌ها، بازدید از کودکان بستری در بیمارستان، تهیه بسته فرهنگی، تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم، نواختن زنگ دوستی در مدارس، پیاده روی خانوادگی و کارناوال عروسک‌ها و پرواز بادبادک‌ها در روز جمعه 20 مهرماه، برگزاری تماشاخانه سیار از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته می باشد .

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در پایان به عنواین روز شماری این هفته را این چنین بیان داشت: روزشماری که برای این هفته در نظر گرفته شده به صورت کلی در حوزه خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی، عدالت، حقوق کودکان، هویت و رفاه هستند که هر روز متناسب با آن یک شعار را در بر گرفته است. ۱۴ مهر: برای خانواده کودکان، برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر، ۱۵ مهر: برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر، ۱۶ مهر: برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر، ۱۷ مهر: برای شنیده‌شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر، ۱۸ مهر: برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر، ۱۹ مهر: برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر، ۲۰ مهر: برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر، شعارهای این هفته هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =