توسعه مراکز کانون نیازمند حمایت مسئولان استان‌هاست

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش ‏فکری ‏کودکان و نوجوانان در جریان سفر خود به استان اردبیل با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امین کمالوندی در دیدار با رضا قاسمیان معاون استاندار اردبیل، گفت: شناسایی و کمک به شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان در کنار تربیت دینی و آموزش هنجارهای اجتماعی از رسالت‌های اصلی کانون پرورش فکری است.

وی با بیان این‌که ارائه خدمات کمی و کیفی برای نسل کودک و نوجوان از تأکیدات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی با رویکرد پرورش و تقویت حس دینی و هویت ملی بیش از یک‌هزار مرکز فرهنگی‌هنری کانون در کشور فعالیت می‌کند.

کمالوندی افزود: از این مجموع ۲۲ مرکز ثابت در اردبیل دایر است و برای توسعه خدمات، حمایت مسئولان استان در اختصاص ردیف اعتباری لازم برای احداث مراکز جدید لازم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون با اشاره به اجرای سیاست‌های جدید کانون بر پایه مخاطب‌محوری، مرکزمحوری و نوجوان‌محوری در این نهاد فرهنگی گفت: فعالیت برای گروه‌های سنی کودک، نیازها و خواسته‌های نوجوانان در برنامه‌های کانون مورد توجه واقع‌شده است و با تغییر رویکرد پدران و مادران نیز مخاطب قرار گرفته و در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای تأمین خواسته‌های بچه‌ها شورای والدین مراکز راه‌اندازی شده است.

وی در تولید محتوا با محوریت آموزه‌های اخلاقی و اجتماعی از تولید فیلم‌های سینمایی و پویانمایی در کانون خبر داد و گفت: پس از اکران پویانمایی بچه زرنگ که با استقبال بی‌نظیر کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها مواجه شد، فیلم سینمایی «در آغوش درخت» محصول مشترک سال ۱۴۰۱ کانون پرورش فکری و سازمان سینمایی سوره، نیز نماینده سینمایی ایران در اُسکار شد.

توسعه مراکز کانون نیازمند حمایت مسئولان استان‌هاست

در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها از مراکز کانون حمایت می‌کنیم

رضا قاسمیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این دیدار با بیان این‌که برنامه‌های فرهنگی در استان مورد توجه و حمایت جدی هستند از افزایش ۶۰۰ درصدی این برنامه‌ها نسبت به سه سال قبل خبر داد.

وی افزود: در این مدت برنامه‌های فرهنگی از پویایی و نشاط بیشتری برخوردار بودند و کانون پای ثابت این برنامه‌ها در استان بود.

قاسمیان با اشاره به این‌که برای افزایش اعتبارات کانون استان پیگیری‌های لازم به عمل خواهد آمد، گفت: در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌های تابعه استان از مراکز کانون با جدیت حمایت خواهیم کرد.

وی در ادامه، تولید محتوا و حضور در فضای مجازی را مورد تأکید قرار داده و خواستار ارائه برنامه‌های هدفمند و متناسبت با مشکلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی بومی هر منطقه شد.

در این دیدار که پیش از ظهر روز سه‌شنبه ۱۰ مهرماه ۱۴۰۳ انجام شد، امیر محمدپور مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی کانون و ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل، امین کمالوندی معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش ‏فکری ‏کودکان و نوجوانان را همراهی کردند.

توسعه مراکز کانون نیازمند حمایت مسئولان استان‌هاست

اعضای کانون افرادی باذوق و متفاوت هستند

امین کمالوندی در بازدید از مرکز الگوی تربیتی و فرهنگی هنری شماره سه کانون اردبیل و در گفت‌وگو با اعضا و مربیان مرکز، گفت: معتقدم کودکان و نوجوانانی که در کانون فعالیت می‌کنند به لحاظ ذوقی متفاوت‌تر از کودکانی هستند که کانون را نمی‌شناسند و این به سبب حضور مربیانی است که برای آموزش و یاددادن مهارت‌ها با تمام وجودشان تلاش می‌کنند.

کمالوندی در بیان اهمیت حضور و عضویت در کانون، گفت: بسیاری از هنرمندان و نویسندگان کشور در دهه‌های اخیر عضو کانون بودند.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون بیان داشت: مربیان و همکارانی که در کانون کار می‌کنند سعادتمند هستند، چراکه با پاک‌ترین و معصوم‌ترین موجودات عالم در ارتباط‌ند.

وی با اشاره به فعالیت اعضای نوجوان و کانون یاران در مراکز کانون نیز اظهار داشت: اعضای ارشد با کمک‌رسانی به مربیان، دست اعضای جدید را در اجرای فعالیت‌ها بگیرند.

توسعه مراکز کانون نیازمند حمایت مسئولان استان‌هاست

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هیئت همراه در این بازدید از نمایشگاه آثار برنامه‌ی شاخص مرکز تحت عنوان «چراغ مطالعه» دیدن کرده و ضمن تماشای شاهنامه‌خوانی دو عضو مرکز در گفت‌وگوی صمیمی با اعضا و مربیان در جریان فعالیت‌ها و نیازمندی‌های مرکز قرار گرفتند.

بازدید از مرکز الگوی تربیتی و فرهنگی هنری شماره‌۲ کانون و همچنین مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل از دیگر برنامه‌های بازدید در این روز بود که با ارائه گزارش‌ از سوی مربیان مسئول درباره طرح‌های شاخص و اجرای شاهنامه‌خوانی اعضای دختر و پسر نوجوان همراه شد.

 خاطرنشان می‌شود، علی رفیعی مشاور معاونت توسعه و مدیریت منابع و محمدحسین نوروزی رئیس اداره نظارت بر طرح‌های عمرانی کانون پرورش فکری در بدو ورود به این استان همراه با سید خلیل حسینی و داریوش علومی معاونان اداری مالی و فرهنگی کانون استان اردبیل به شهرستان نمین سفرکرده و ضمن بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون نمین و دولت‌آباد، با مربیان و اعضای کانون دیدار و گفت‌وگو کرده و در جریان امور این مراکز قرار گرفتند.

توسعه مراکز کانون نیازمند حمایت مسئولان استان‌هاست

کانون علمدار کار فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است

معاون توسعه و مدیریت منابع  کانون و هیات همراه وی پیش از سفر به استان اردبیل در اداره‌کل کانون استان البرز نیز حضور یافتند و با مربیان و کارشناسان این استان نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دیدار نیز بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پیشتازی کانون در امور فرهنگی تاکید کرد.

 در این نشست معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران کانون البرز،  به اهمیت جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آموزش غیررسمی کشور و دیدگاه‌های ارزشمند مقام معظم رهبری درباره این سازمان اشاره کرده و گفت تیم مدیریتی حال حاضر کانون تمام تلاش‌شان را برای بهبود شرایط این نهاد انجام خواهند داد.

وی شاداب‌سازی در سه حوزه منابع انسانی، فضای فیزیکی و محتوا را از مهم‌ترین اقدام‌های حال حاضر کانون عنوان کرد.

 ایجاد بسته‌های خرسند ساز برای پرسنل کانون، توجه به تعمیرو تجهیز فضای مرکز و داشتن طرح یکسان تابلو و توجه به محتوا و راه‌اندازی دوباره جشنواره‌های نمایش و سرود، پس از چندین دوره وقفه و راه‌اندازی باشگاه «قاف» و دیگر فعالیت‌های مشابه را از مهم‌ترین اقدام‌ها در این حوزه‌ها خواند.

توسعه مراکز کانون نیازمند حمایت مسئولان استان‌هاست

کمالوندی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم انتشار اخبار امیدآفرین و فعالیت‌های صورت گرفته برای ایجاد انگیزه در همکاران تاکید کرده و بر ضرورت جذب و پایدارسازی اعضا و شناخت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کانون و دیگر سازمان‌های استان و خروج از پیله بسته و اشتراک‌گذاری برنامه‌ها و فعالیت‌ها و بهره‌مندی از فرصت‌های موجود تاکید کرده و گفت در این برهوت کار فرهنگی،  کانون با داشتن ظرفیت مناسب می‌تواند از طریق آموزش‌های غیر مستقیم، علمدار کار فرهنگی باشد.

توسعه مراکز کانون نیازمند حمایت مسئولان استان‌هاست

تلاش‌ برای بهبود معیشت کارکنان کانون ادامه دارد

در بخشی از نشست  معاون توسعه با مربیان و کارشناسان کانون استان البرز امیر محمدپور مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی کانون نیز در سخنانی ضمن بیان اهمیت شفاف‌سازی و پاسخ صریح به همکاران، به دغدغه‌ها و سوال‌های همکاران در مورد نظام پرداخت حقوق، تبدیل وضعیت نیروها، اضافه کار و پاداش، پرداخت حق بیمه، پست سازمانی و دیگر مسائل پاسخ داده و به تشریح قوانین و قواعد موجود دولت و سازمان استخدامی کشور و لزوم حرکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اساس چهارچوب و قوانین و ضوابط تعیین شده تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =