تبیین برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون کرمانشاه

تبیین برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون کرمانشاه، توسط مدیرکل کانون استان صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، تبیین برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون کرمانشاه، توسط مدیرکل کانون استان صورت پذیرفت.

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون استان با اشاره به اهمیت برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: یکی از مناسبت‌های حوزه کودک و نوجوان هفته ملی کودک است. در چند سال اخیر در استان کرمانشاه تلاش کردیم با شکل‌گیری هفته نوجوان و اتصال این دو مناسبت به یکدیگر، برای اولین بار در کشور ماه کودک و نوجوان را برگزار کنیم. در ماه کودک و نوجوان به دنبال این هستیم که بتوانیم فرصتی را برای توجه بیشتر به این قشر حساس و آینده‌ساز فراهم کنیم.

وی افزود: بنابراین اگر بخواهیم در این ایام مهم‌ترین رویکرد کانون را بدانیم این است که بازسازی جامعه به سمت توجه بیشتر به قشر کودک و نوجوان پیش برود. بر همین اساس برنامه‌های مفصلی دیده شده که قبل از هفته کودک آغاز گردیده و به یاری خدا تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت و بعد از آن هم برنامه‌های حوزه نوجوان‌محور را  تا هفته نوجوان امتداد خواهیم داد.

مدیرکل کانون استان تاکید کرد: هفته کودک و نوجوان از ۱۳ مهر تا ۱۳ آبان خواهد بود و برنامه‌های مختلفی را در این مدت برای هفته ملی کودک در کنار برنامه‌های گسترده‌ای که در مراکز ما صورت می‌گیرد تعریف کرده‌ایم؛ از جمله برنامه صلح و گردشگری که با همکاری مجموعه میراث فرهنگی برگزار شد و کودکان عزیز با حضور در مناطق میراث فرهنگی با محوریت تاقبستان و صلح و گردشگری با ترسیم نقاشی در این برنامه شرکت نمودند.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌ها در ابن ایام، خاطرنشان کرد: نشستی با حضور مسئولین روابط‌عمومی دستگاه‌های احرایی با هدف توجه به اهمیت کودک در جامعه برگزار شد که با توجه به نقش کلیدی روابط‌عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند فعالیت‌هایی را برای کودکان و نوجوانان خانواده‌های همکار هر دستگاه برگزار کنند؛ این نشست با حضور حداکثری مسئولین روابط‌عمومی از سراسر استان برگزار شد و نکات لازم در این برنامه مطرح گردید. 

مدیرکل کانون استان تصریح نمود: از جمله دیگر برنامه‌ها عیادت و دیدار با کودکان بستری در بیمارستان تخصصی محمد کرمانشاهی بود با این هدف که چتر فعالیت‌های کانون باید شامل حال تمامی کودکان و نوجوانان باشد، این کار انجام شد تا لحظاتی نشاط‌انگیز برای آنها ایجاد کنیم، نشستی با کانون‌یاران و نشست دیگری با رابطین رسانه کانون استان نیز در این ایام برگزار شد.

وی ادامه داد: در روز شنبه آغاز هفته ملی کودک نشست علمی با هدف بررسی کنوانسیون منشور حقوق کودک در دانشگاه رازی با حضور اساتید و فرهیختگان هست و  برنامه‌ریزی شده که این نشست انجام شود و در این نشست معاون وزیر دادگستری به صورت مجازی حضور خواهد داشت و برنامه‌های مفصلی تعریف می‌شود. افتتاح نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان را نیز در شهرستان ثلاث باباجانی خواهیم داشت و یکی از سیاست‌های ما این است که بتوانیم فعالیت‌ها را در همه نقاط استان تعریف کنیم و این برنامه در روز یکشنبه در شهرستان ثلاث‌باباجانی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان داشت: روز دوشنبه در مرکز شماره ۱۴ برنامه‌ای را ویژه کودکان عزیز در منطقه شهرک امام خواهیم داشت. سه‌شنبه نیز برنامه‌ای برای برگزیدگان مسابقه نقاشی خواهیم داشت که در آن جوایز ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. برنامه مفصل و ویژه‌ای هم در شهرستان سنقر برگزار خواهد شد که کودکان عزیز می‌توانند در آن شرکت نمایند؛ همچنین ویژه‌برنامه‌ای برای کودکان کار دیده شده است که با همکاری بهزیستی و با زحمتی که خیرین در این حوزه کشیده‌اند، برگزار می‌گردد که برای بیش از ۳۰۰ نفر از کودکان کار تدارک دیده شده و در این برنامه به دنبال این هستیم تا با ایجاد حس کرامت در این عزیزان، این ایام را برای آنها هم تبریک بگوییم.

وی اظهار کرد: در پایان هفته ملی کودک هم همچون سال‌های گذشته، زیارت قبور شهدای کودک را داریم که هم تجدید میثاقی خواهیم داشت با این شهدای عزیز تا یاد و خاطره آنها را زنده نگاه داریم. از جمله پیگیری‌هایی که در حال انجام آن هستیم این است که تمامی دستگاه و مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم یا غیر مستقیم با کودکان و نوجوانان در هستند را بتوانیم هماهنگ کنیم تا برنامه‌های ویژه‌ای را برای این قشر اثرگذار داشته باشند. در این ایام عضویت رایگان در مراکز ما اطلاع‌رسانی خواهد شد و در یک روز ما میزبان کودکان عزیز خواهیم بود تا در این هفته بتوانند به طور رایگان در مراکز ما عضو شوند؛ همچنین کتابخانه دیحیتال پستی ما هم در این هفته آمادگی ثبت‌نام کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و عشایری را دارند که این عزیزان می‌توانند با مراجعه به لینک ثبت‌نام کنند و به طور رایگان عضو کتابخانه دیجیتال شوند.

وی گفت: برنامه‌های متنوع دیگری هم در هفته ملی کودک در نظر گرفته شده که فعالیت‌های تربیتی در حوزه والدین هم از این جمله هستند و رونمایی از سند راهبردی دوسالانه کانون هم در این هفته خواهیم داشت که اتفاق مهمی است؛ یکی دیگر از این اتفاقات با اهمیتی که در این ایام صورت گرفت رونمایی از نشان حامی کودک و نوجوان بود که این نشان به صورت سالانه به فعالان حوزه کودک و نوجوان تقدیم خواهد شد و امسال هم ما این نشان را به شش نفر از فعالین این حوزه اهدا می‌کنیم تا بتوانیم از این طریق برای فعالیت‌های بیشتری که در حوزه کودک و نوجوان انجام می‌شود، زمینه‌سازی کنیم. در این ایام هم تخفیف ویژه‌ای را در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری استان خواهیم داشت که کودکان و نوجوانان می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها از تخفیف هفته کودک هم بهره‌مند شوند. امیدواریم که این لحظه‌ها و این برنامه‌ها بتواند در تعالی کودکان و نوجوانان عزیز به یاری خداوند موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =