برنامه‌های شاخص و روزشمار هفته ملی کودک اعلام شد

دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی فعال در زمینه حمایت از کودکان سراسر استان برنامه‌های پیش‌بینی شده خود را در این هفته در نشستی که در سالن حمیدیا برگزار شد ارائه کردند.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳، نشستی با ریاست فاطمه کارگران مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در سالن حمیدیا و با حضور دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی فعال در زمینه حمایت از کودکان سراسر استان برگزار شد. در این نشست نماینده دستگاه‌ها به ارائه برنامه‌های پیش‌بینی شده خود در این هفته پرداختند.

 برنامه‌های شاخص و روزشمار هفته ملی کودک اعلام شد
سیده عالیه قوامی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  و دبیرهفته ملی کودک استان یزد ،ضمن تبریک این هفته به کودکان و نوجوانان و همه مسئولین دستگاه‌های فعال درحوزه کودکان  گفت: هفته ملی کودک فرصت مناسبی است برای مرور حقوق کودکان و وظایف و تکالیف و آنچه برای کودکان  باید رقم زد.

قوامی همچنین افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان دستگاه متولی این قشر تلاش دارد با برجسته‌سازی و جلب توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها، خواسته‌ها و حقوق کودکان و ارتقای کیفیت زندگی آنان، شخصیت آنها را بسازد و زمینه زندگی بزرگسالی‌شان را فراهم کند.

دبیر هفته ملی کودک استان یزد زمان برگزاری هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ را از ۱۴ لغایت۲۰ مهرماه اعلام کرد که با شعار "برای کودکان، برای آینده" برگزار خواهد شد؛ وی همچنین اعلام کرد: کانون استان یزد ازبین بیش از ۶۰ برنامه پیش‌بینی شده از سوی مراکز فرهنگی هنری استان، ۱۴ برنامه شاخص را اجرا خواهد کرد.

افتتاح نمایشگاه آثار اعضای مراکز کانون، افتتاح خانه عروسک‌ها، اجرای طرح "هرکلاس یک قفسه کتاب" همراه با برنامه‌های شاد و متنوع در مدارس مناطق کم‌برخوردار، ویژه‌برنامه "زنگ دوستی"، دیدار با فرزندان شهدا، برگزاری نشست علمی ترویجی کودک و خانواده، برگزاری نشست خانواده و امنیت با موضوع خانواده کودکان برای آینده‌ای امن‌تر، ویژه‌برنامه "شادی حق کودکان است"، اجرای شادپیمایی، برگزاری نمایش خلاق عروسکی، اجرای برنامه شاد و متنوع "بالهایم برای تو" ویژه دانش‌آموزان عادی و توان‌خواه، دیدار با عضو نویسنده توان‌خواه، برنامه رصد شبانه با عنوان"کاوش در آسمان" و جشنواره پرواز بادبادک‌ها از جمله برنامه‌های این هفته اعلام شد.

برنامه‌های شاخص و روزشمار هفته ملی کودک اعلام شد

مدیرکل کانون استان یزد از دستگاه‌های دولتی و نهادهای مردمی فعال در زمینه حمایت از کودکان خواست شعارهای روزشمار هفته ملی کودک که در ۱۴ مهر "برای خانواده کودکان برای آینده‌ای امن‌تر و آرام‌تر"، ۱۵ مهر "برای محیط زیست کودکان، برای آینده‌ای پاک‌تر و سالم‌تر"، ۱۶ مهر"برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده‌ای پیشرفته‌تر"، ۱۷ مهر "برای شنیده شدن کودکان، برای آینده‌ای مسئولانه‌تر"، ۱۸ مهر "برای برابری کودکان، برای آینده‌ای عادلانه‌تر"، ۱۹ مهر "برای هویت کودکان، برای آینده‌ای روشن‌تر" و ۲۰ مهر "برای رفاه کودکان، برای آینده‌ای با کیفیت و آسایش بالاتر" است را در مکاتبات اداری، سخنرانی‌ها، فضاهای عمومی و رسانه ملی به کار ببرند تا توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها، نیازها، خواسته‌ها و حقوق کودکان و ارتقای کیفیت زندگی آنان جلب شود.

در پایان سایر دستگاهها و نهادها نیز به ارائه برنامه‌های خود پرداختند.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =