کد خبر: 345724
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۲
بازدید 25
نشست قصه گویی کانون در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ اراک

نشست قصه گویی با موضوع بررسی شیوه نامه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه گوی کانون با حضور قاسم کاظمی دهحقی قصه گوی بین‌المللی و داور جشنواره ها و کتایون آذرپی نویسنده و پژوهشگر حوزه قصه گویی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، نشست قصه گویی با موضوع بررسی شیوه نامه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی قصه گوی با حضور قاسم کاظمی دهحقی قصه گوی بین‌المللی و داور جشنواره های قصه گویی و کتایون آذرپی نویسنده و پژوهشگر حوزه قصه گویی در کانون پرورش فکری مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ اراک روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست علاقمندان به حوزه قصه گویی با اهمیت ۴ اصل مهم در مسیر قصه گویی آشنا شدند. نقش قصه گو در انتخاب درست قصه، شناخت مخاطب، زمان بندی قصه به تفصیل برای مخاطبان شرح داده شد.
علاقمندان با مثال هایی واضح به مبحث «حوصله» که از زبان کاظمی به تعبیر جایگزین «انگیزه» مبدل گردید، آشنا شدند سپس از آن به اهمیت دانش و آگاهی در خصوص قصه گویی، مطالعه پیشینیان و منابع قصه گویی پرداخته شد.

نشست قصه گویی کانون در مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ اراک

دیگر مباحث مهم بررسی شده در این نشست شناخت مخاطب  در انتخاب قصه و زمان بندی قصه ها با مثال های روشن برای مخاطبین تشریح شد.

منابع مهم قصه گویی و کتابهای مناسب جهت ارتقا دانش به علاقمندان معرفی شد و در پایان یک قصه شیرین به روایت قاسم کاظمی دهحقی قصه گوی بین‌المللی و داور جشنواره های قصه گویی ببیان شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =