آغاز برنامه‌‎های هفته ملی کودک با حضور مسئولین استانی در کانون

مسئولین استانی در خراسان‌جنوبی در آغاز برنامه‌های هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ برنامه های هفته ملی کودک شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور آیت ا... عبادی نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی، امنیتی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر بیرجند آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شهادت حاج سید حسن نصرالله سبب رسوایی استکبار شد و پیروزی ما را به همراه داشت، گفت: اقامه نماز جمعه دیروز به امامت مقام معظم رهبری هم پیروزی جدیدی بود.

آیت الله عبادی، انسان شناسی را از مهمترین موضوعات جهان برشمرد و تصریح کرد: بی اعتنایی به حقوق بشر در دنیای امروز، نشانگر آن است که شناخت درستی از انسان وجود ندارد.

وی متذکر شد: در قرن های اخیر خائنین بین المللی با ایجاد تشکیلاتی به ترویج تفکرات ضد بشری همت گماشته‌اند که نتیجه آن بی اعتنایی جهان در برابر کشتار هزاران نفر در هر روز در دنیاست.

به گفته وی؛ توسعه فساد بدترین آفت بشر است و همه باید کمک کنند تا از این پیچ تاریخی به خوبی عبور کنیم.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه کودکان و زنان در فلسطین در زندان هستند و شکنجه می شوند، افزود: باید زمینه ایجاد تمدن اسلامی را در جهان فراهم کنیم تا از این طریق آرمان ها و ارزش های موجود در جهان تغییر کند.

آیت الله عبادی خاطر نشان کرد: کودکان فلسطینی با وجود همه سختی ها و مشکلات، با تکیه بر ایمان ، خیلی خوب در دفاع از حق خود سخن می گویند.

وی با اشاره به وقوع فتنه های آخر الزمانی گفت: امروز جوانان غربی در برابر ظلم و ستم ها یی که بر مردم فلسطین می شود، در کشور های خود به پا خاسته اند.

مهدی مظهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم در این مراسم گفت: ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه هفته ملی کودک نامیده شده تا به قشر کودک و حقوق آنها بیش از گذشته توجه شود لذا انجام این کار نیازمند هم افزایی بین دستگاه های اجرایی است.

مظهری ادامه داد: در بخش کارهای هنری هر سال اعضای کانون استان به خصوص از بشرویه چند جایزه بین المللی کسب می کنند.

وی با اشاره به اینکه پنجمین کتابخوان کانون در کشور با مطالعه بیش از ۵۰۰ جلد کتاب اهل سرایان است، افزود: روستاهای استان توسط کتابخانه های سیار کانون پوشش داده می شوند و در بیرجند تنها ۳ مرکز وجود دارد و نیاز است تا برای پوشش بخش های دیگر بیرجند مراکز دیگری احداث شود. 

به گفته وی؛ خراسان جنوبی تنها استانی است که مجتمع فرهنگی و هنری در مرکز آن وجود ندارد و اداره کل کانون هم در ساختمان استیجاری فعالیت می کند.

شایان ذکر است؛ در این مراسم یکی از اعضای کانون به شاهنامه خوانی پرداخت و حاضران از کارگاه های این مرکز بازدید کردند . بیانیه روز جهانی کودک نیز توسط یکی از اعضای کانون قرائت و از پوستر آغاز به کار مجدد کتابخانه پستی کانون رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =