کد خبر: 345765
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
پیام استاندار مازندران به مناسبت هفته ملی کودک

یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با صدور پیامی با تبریک هفته ملی کودک گفت: این هفته‌ فرصت مناسبی است تا به صورت دقیق‌تری  به حوزه کودک و نوجوان بنگریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران، استاندار مازندران در این پیام آروده است:

هفته‌ی ملی کودک هر ساله یادآور اندیشیدن به مسیرهای خلاقانه و کاربردی‌ست، راه‌هایی که به پرورش نبوغ فرهنگی و هنری در کودکان ختم شده و انسان‌هایی مومن، باسواد و آگاه را وارد عرصه اجتماع می‌نماید. آگاه باشیم که کودکان و نوجوانان می‌توانند لبخند و صلح را بیشتر از هر چیزی در جهان گسترش دهند و اگر مزین به معنویت باشند، بی‌شک در این مسیر موفق‌تر از همیشه خواهند بود؛ معنویتی که ریشه در باورهای دینی و انسانی دارد.

هفته‌ی ملی کودک فرصت مناسبی‌ست تا دقیق‌تر به این حوزه بنگریم و با مداقه و تحلیل، دریافت درستی از زیست و زندگی کودکان و نوجوانان سرزمین خود داشته باشیم. دریافت درست از زیست و زندگی به مثابه فهم و واکنش نسبت به اتفاقاتی‌ست که برای کودکان در سراسر جهان می‌افتد، شبیه آنچه این در غزه و فلسطین عزیز رخ داده و این‌روزها متاسفانه خوی غیرانسانی صهیونیست ها، بی‌رحمی و شقاوت را به لبنان نیز سرایت داده است و در این بین شهادت مردان بزرگی چون سید مبارزان مقاومت سیدحسن نصرالله رنج و غمی عظیم را بر شانه‌های انسان‌های حق‌جو و آزادی‌خواه قرار داده است. مگر می‌شود از کودک گفت و چشم بر اشک و غم آنان بست!؟ خدایا چنان کن تمامی کودکان در سراسر جهان به صلح و آرامش پیش زندگی کنند و سهم آنان از جهان جز آرامش و لبخند نباشد.

 هفته‌ای که به ما یادآوری می‌کند کودکان؛ نیاز به فضایی مناسب برای رشد و ترقی دارند تا ایران اسلامی در آینده‌ای نزدیک بیش از پیش در مسیر توسعه گام بردارد. آینده‌سازان سرزمین پر افتخار ایران و استان مازندران طی نسل‌های متمادی در دامان پدرها و مادرهای سخت‌کوش خود چنان پرورش یافته‌اند که نتایج آن در اعتلای کشور کاملاً مشهود و بارز است. در این میان فعالان و تلاش‌گران عرصه‌ی کودک در دستگاه‌های گوناگون استان، سفیران روشن علمی، فرهنگی وهنری هستند و در انتقال اندیشه اسلامی و باورهای دینی به نسل آینده نقش مهمی دارند. بزرگوارانی که مجاهدت آنها ارزشمند است و تلاش،کوشش و آموزش آنان تاثیر مهمی در تقویت معنویت و اخلاق کودکان دارد. از خداوند متعال یاری می‌طلبیم تا در مسیر پیش‌رو و پیشبرد اهداف نظام و انقلاب اسلامی و نشر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بیش از پیش توفیق، رفیق راهمان باشد و در سایه‌ی الطاف باری تعالی، کودکانی پویا، مومن، عزتمند و شاد را پرورش دهیم.

پیام استاندار مازندران به مناسبت هفته ملی کودک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =