کد خبر: 345826
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
بازدید 22
نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» برگزار شد

نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» با حضور کارگردان انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» برای دانش‌آموزان هنرستان‌های شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به مناسبت هفته ملی کودک نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» را با حضور بهنود نکویی کارگردان انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» برای دانش‌آموزان هنرستان‌های دخترانه رازی و صاحب‌الزمان و پسرانه هنرهای زیبا برگزار کرد.

بنابر این خبر، در این نشست که ۱۴ مهر ۱۴۰۳ در تالار «فرهنگ‌وهنر» شهر کرمان با حضور اکبر خدادادی مدیرکل، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، بهنود نکویی کارگردان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران بیان کرد: برخلاف فیلم، انیمیشن کمپانی‌محور است و با حضور کارگردانی، تولید و دیگر سلسله مراتب در استودیو ساخته می‌شود.

وی با اشاره به این‌که وجود استودیو و ثبات در آن باعث جریان انیمیشن می‌شود گفت: در تولید انیمیشن ایده جذاب برای بیان مفاهیم ذهنی اولین قدم است. این ایده باید ویژگی تاثیرگذاری روی مخاطب را داشته باشد. بعد از آن تیم پردازش داستان تشکیل می‌شود و فیلم‌نامه شکل می‌گیرد. در مرحله بعدی استوری‌بردها(قاب‌های ساده) طراحی می‌شوند و با پشت هم قرار دادن قاب‌ها «استوری‌ریل» تولید می‌شود.

وی با تاکید به این‌که انیمیشن یک کار فرهنگی است و پیوست‌هایی چون توریست و گردشگری را به دنبال خود می آورد افزود: طراحی کاراکتر و بومی بودن برای پذیرش آن از سوی مخاطب ضروری است.

نکویی درباره انیمیشن «بچه‌زرنگ» گفت: بزرگترین چالش در تولید این کار در مرحله اجرا و طراحی مو، لباس، پارچه و نور بود. همچنین صحنه‌هایی که لبای خیس می‌شد و شخصیت باید با آن حرکت می‌کرد از چالش‌های بزرگ بود.

کارگردان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ ایران اضافه کرد: قبل از «بچه زرنگ» خروجی گرفتن پروژه‌های انیمیشن در خارج از ایران انجام می‌شد و این پروژه برای اولین بار کاملا در ایران انجام شده است و درونمایه داستان آن هم به سه محور هویت ملی و ایرانی، محیط‌زیست و امام رضا(ع) می‌پردازد.

در ادامه این نشست دانش‌آموزان رشته انیمیشن هنرستان‌های شهر کرمان سوال‌های خود را پرسیدند و نمونه‌هایی از انیمیشن‌های تولید بهنود نکویی و تیمش در سبک‌های مختلف را دیدند و در موردشان صحبت کردند.

نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» برگزار شد

نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» برگزار شد

نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» برگزار شد

نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» برگزار شد

نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» برگزار شد

نشست انیمیشن از «ایده تا اجرا» برگزار شد


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =