برای کودکان، برای آینده شعار هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته ملی کودک در این استان با شعار برای کودکان، برای آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان زنجان؛ حجت‌الاسلام علیرضا عیسی خانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به آغاز هفته ملی کودک اظهار داشت: از ۱۴ مهرماه تا ۲۰ همین ماه هفته ملی کودک با شعار «برای کودکان برای آینده» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۷ عنوان برنامه در هفته ملی کودک در استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: کانون پرورش فکری در این هفته در کنار دیگر نهادهای پیوسته با حوزه کودک به برگزاری برنامه‌های متنوع خواهد پرداخت.

حجت‌الاسلام عیسی خانی اجرای نمایشنامه بز زنگوله پا در  سینما کانون با دعوت از دانش‌آموزان مدارس، مهدکودک‌ها و خانواده‌ها و با مشارکت آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود، گفت: یک آسمان پروانه، جشن ویژه روز جهانی کودک، حضور تماشاخانه سیار کانون در مناطق شهری و روستایی استان، عیادت از کودکان بستری، آرزوهای کودکی، جشن‌های قصه‌گویی از جمله برنامه‌های تدوین شده برای این هفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان کارگاه نقاشی سفال/ کاردستی، ثبت‌نام رایگان کودکان در مراکز فرهنگی هنری، چتری برای من، آتش‌نشان کوچک، برگزاری ویژه‌برنامه پیک امید، بالی برای پرواز از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری در هفته ملی کودک است.

عیسی‌خانی ادامه داد: دعوت از کارشناسان نیروی انتظامی، دعوت از کارشناسان تغذیه، نشست آموزشی، کارگاه وقایع معرفی نجوم و... از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اهمیت هفته ملی کودک بیان کرد: انتخاب هفته‌ای به نام کودکان فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به نیازهای کودکان و نیز آگاهی‌بخشی به جامعه است.

این مسئول فرهنگی حوزه کودک و نوجوان افزود: نامگذاری روز های هفته ملی کودک از این قرار است:

 ۱۴ مهر: برای خانواده کودکان، برای آینده ای امن تر و آرام تر

۱۵ مهر: برای محیط زیست کودکان، برای آینده ای پاک تر و سالم تر

۱۶ مهر: برای رشد و شکوفایی کودکان، برای آینده ای پیشرفته تر

۱۷ مهر: برای شنیده شدن کودکان، برای آینده ای مسئولانه تر

۱۸ مهر: برای برابری کودکان، برای آینده ای عادلانه تر

۱۹ مهر: برای هویت کودکان، برای آینده ای روشن تر

۲۰ مهر: برای رفاه کودکان، برای آینده ای با کیفیت و آسایش بالاتر

وی افزود: متولی اصلی هفته کودک، کانون پرورش فکری و پایه اصلی کار در کانون کتاب است. دانش‌آموزان هم با کتاب و فعالیت‌هایی که در فضاهایی مانند کانون انجام می‌دهند می‌توانند شرایط رشد بهتری در جامعه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =