جلسه مجمع مشورتی اعضا کانون با معاون استاندار

به گزارش روابط عمومی کانون استان در اولین روز از هفته ملی کودک، مجمع مشورتی اعضا کانون با حضور معاون استاندار برگزار گردید.

شنبه ۱۴ مهر ماه ۱۴۰۳ همزمان با اولین روز از هفته ملی کودک، اعضای نوجوان شورای مشورتی کانون در محل سالن جلسات استانداری خراسان رضوی سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را با حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی و حجت الاسلام دخانی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی مطرح کردند.
 در ابتدای جلسه حسین پور مدیر کل کانون استان ضمن تشکر از معاون محترم استاندار و مسئولین استانداری جهت اهمیت دادن به دغدغه‌های کودکان  و نوجوانان گفت: امسال کانون پرورش فکری استان با توجه به سیاست نوجوان محوری اقدام به راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران نوجوان، افتتاح کافه‌بازی و راه‌اندازی مرکز تخصصی رسانه نوجوان نموده است. علاوه بر این راه‌اندازی دو مرکز سیار فیروزه و نیشابور نیز در دستور کار است که مراحل پایانی کار را طی می‌کند. حسین پور با اشاره به فعالیت تاتر و کارکردهای تربیتی آن افزود: امسال به امید خدا رونمایی و اجرای تاتر کودک و نوجوان با موضوع معرفی شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نیز خواهیم داشت که گامی بزرگ در معرفی پهلوانان و آشناسازی نسل امروز با رشادت‌ها و دلاوری‌های این عزیزان است.
حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز ضمن تشکر از حضور اعضا و ارزش بالای چنین جلساتی خطاب به نوجوانان گفت:
خدمت را دنبال کنید مصلحت در پی آن خواهد آمد. پست و مقام اهمیتی ندارد بلکه این که فرصتی جهت خدمت به انسان داده شود مهم است پس به فکر خدمت باشید.
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استان ضمن بیان بخشی از خاطرات خود در دوره‌های خدمت در مسئولیت‌های مختلف از نوجوانی خود و اینکه در سن ۱۳ سالگی همراه با دوستانشان به عنوان گروه سرود در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند؛ صحبت کردند. ایشان به نوجوانان توصیه کردند فعال و کنشگر باشند و در امور مختلف مشارکت نمایند. به عنوان مثال در اجرای فعالیتی چون فریضه نماز همواره شاهد اشتیاق بچه‌ها و مشارکتشان در برپایی نمازهای جماعت بوده‌ایم که بسیار امیدبخش و دلگرم‌کننده است.
ایشان همچنین با تاکید بر اثر بخشی حضور کودکان و نوجوانان در فضای گفتگو، آمادگی خود را جهت دریافت طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی اعضا کانون در راستای حل مسائل و مشکلات و شناسایی و برطرف کردن نیازها در سطح استان اعلام کرد.
در ادامه اعضای شورا هر کدام به طرح نظرات و سوالات خود پیرامون موضوعاتی چون: فضای مجازی، پارک کودک و نیاز به مناسب‌سازی فضای آن، هنر دکلمه خوانی و عدم پرداختن به آن، مسائل مربوط به آموزش و پرورش، نقش نوجوانان در مشارکت های اجتماعی و ... پرداختند.

در ادامه جلسه ابوالفضل سیبویه به خوانش دکلمه‌ای در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه پرداخت و قرائت بیانیه هفته ملی کودک توسط حلما حاجی محمدی عضو دیگر مجمع مشورتی اعضا نوجوان، بخش دیگری از برنامه های این نشست بود. در پایان به رسم یادبود یکی از آثار هنری اعضا کانون با موضوع آزادی فلسطین به معاون محترم استاندار اهدا گردید.

جلسه مجمع مشورتی اعضا کانون با معاون استاندار

جلسه مجمع مشورتی اعضا کانون با معاون استاندار

جلسه مجمع مشورتی اعضا کانون با معاون استاندار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =