کد خبر: 345947
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
بازدید 24
عصرانه‌ای با طعم کاوش در آسمان

همزمان با هفته جهانی فضا و در آغاز هفته ملی کودک، اعضای فعال مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان با رصد اجرام مسیه در پروژه کاوش در آسمان شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، ویژه برنامه کاوش در آسمان رصد اجرام مسیه با شعار هفته ملی کودک « برای کودکان، برای آینده » در عصر روز چهاردهم مهر در محل پارک کوهستان اردکان برگزار شد.

این ویژه برنامه علمی با همکاری مشترک مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردکان و دبیرستان نمونه سعدی این شهرستان، با چهار تلسکوپ و با هدف افزایش اطلاعات علمی نوجوانان در زمینه نجوم و آشنایی آنها با اجرام مسیه و آسمانی برگزار شد. معرفی اجرام مسیه و آموزش نحوه رصد آن‌ها، رصد هلال ماه، رصد سیارات زحل و ناهید از برنامه‌های این فعالیت علمی بود که اعضای علمی مرکز شماره ۲ اردکان و ۳۰ نفر از دانش‌آموزان پایه نهم دبیرستان نمونه سعدی در آن شرکت داشتند.

 عصرانه‌ای با طعم کاوش در آسمان

گفتنی است، اجرام مسیه؛ یک گروه از اشیاء اعماق آسمان (کهکشان‌ها، سحابی‌ها، خوشه‌های ستاره‌ای) و دیگر اجرام سماوی (ستاره‌ها، ستاره‌های دوتایی) است که اولین بار توسط ستاره‌شناس فرانسوی شارل مسیه شناسایی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =