ویژه‌برنامه فرهنگی و ادبی برای کودکان نابینا در مدرسه شوریده شیرازی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با هدف تقویت خلاقیت و توانمندسازی دانش‌آموزان نابینا در زمینه ادبیات و هنر، ویژه‌برنامه‌ای فرهنگی-ادبی در مدرسه نابینایان شوریده شیرازی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در ۱۵ مهر ۱۴۰۳، ویژه‌برنامه‌ای فرهنگی و ادبی با محوریت دانش‌آموزان نابینا، به همت کارشناس مسئول ادبی و کارشناس آموزش این کانون، در مدرسه نابینایان شوریده شیرازی برگزار شد.

این برنامه با هدف تقویت خلاقیت و توانمندسازی دانش‌آموزان نابینا در حوزه‌های ادبیات و هنر، شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع بود. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به قصه‌گویی، بازی‌های واژه‌سازی و ساخت عروسک‌های نمایشی اشاره کرد.

قصه‌گویی با هدف ایجاد دنیای تخیل و ارتقای توانایی‌های خلاقانه دانش‌آموزان اجرا شد و بازی‌های واژه‌سازی نیز با هدف افزایش آشنایی با کلمات، معانی و بهبود مهارت‌های ارتباطی برگزار گردید. در بخش دیگری از این برنامه، دانش‌آموزان با استفاده از مواد بافت‌دار و برجسته، عروسک‌های نمایشی ساختند و به آن‌ها نام‌هایی انتخاب کردند. این فعالیت علاوه بر تقویت حس لامسه، موجب افزایش اعتماد به نفس و ایجاد احساس مالکیت و موفقیت در کودکان شد.

در پایان این بخش، قرار بر این شد که دانش‌آموزان داستان‌های صوتی مرتبط با عروسک‌های خود تهیه و به واحد آفرینش‌های ادبی کانون ارسال کنند. استعدادهای برتر نیز به واحد مکاتبه‌ای کانون معرفی خواهند شد تا از حمایت‌های بیشتر بهره‌مند گردند.
 ویژه‌برنامه فرهنگی و ادبی برای کودکان نابینا در مدرسه شوریده شیرازی
 ویژه‌برنامه فرهنگی و ادبی برای کودکان نابینا در مدرسه شوریده شیرازی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =