کارگاه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در قم برگزار شد

روز دوشنبه 16 مهر 1403 به مناسبت هفته ملی کودک، کارگاه پیشگیری از وقوع جرم با هدف تبیین حمایت از حقوق کودک و نوجوان با تاکید بر ماده 3 و 4 در محل سالن معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، روز دوشنبه 16 مهر 1403 به مناسبت هفته ملی کودک، کارگاه پیشگیری از وقوع جرم با هدف تبیین حمایت از حقوق کودک و نوجوان با تاکید بر ماده 3 و 4 در محل سالن معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با حضور مربیان فرهنگی، هنری و ادبی برگزار شد.

سعید کاویانی سرپرست معاونت اجتماعی و وقوع جرم استان قم در ابتدای جلسه ضمن خوش‌آمد گویی به مربیان کانون و بیان اهمیت کار کانون در شناخت کودک و نوجوان به حق و حقوق خود گفت: تمامی افراد زیر 18 سال در متن قانون حمایت از اطفال و نوجوان دیده شده و لازم است تا تمامی اقشار جامعه از این قانون و بندهای قانونی آن شناخت داشته باشند.

کاویانی گفت: دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان قوه قضائیه به منظور ایجاد زمینه های همکاری با سایر نهادها، تهیه گزارش های موردی یا ادواری، انجام مطالعات و تحقیقات آماری و اطلاعاتی، پایش و ارزشیابی فعالیتهای دفاتر استانی و شهرستانی در خصوص اجرای این قانون در قوه قضائیه تشکیل می‌شود و واحدی از این دفتر در حوزه قضائی هر استان و تحت نظر رئیس کل آن حوزه تشکیل و مستقر می‌شود  که این از اهمیت کار در مورد کودک و نوجوان خبر می‌دهد.

این سرپرست معاونت اجتماعی و وقوع جرم استان قم در مورد آگاهی بخشی در ماده 3 نیز این‌چنین گفت: ماده 3 این قانون‌نامه وضعیت مخاطره آمیز کودک و نوجوان را در نظر دارد و در صورتی رخ می‌دهد که طفل یا نوجوان در معرض بزه دیدگی یا ورود آسیب به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، اخلاقی، امنیت و یا وضعیت آموزشی قرار گیرد. کاویانی سپس به تشریح هر یک از بندهای این ماده پرداخت.

کارگاه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در قم برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق عالمی مدیر اجتماعی دادگستری و مدیر سامانه سَجام استان قم نیز با معرفی این سامانه گفت: به جد می‌توان سامانه سجام را پر قدرت‌ترین و کارآمدترین سامانه‌نظارت مردمی دانست که به لطف خدا در بخش‌های مختلف جرائم گره از کار شهروندان باز کرده است.

صادق عالمی در معرفی این سامانه و شعار «هر ایرانی یک دیدبان» گفت: مشکلات مردم در بخش‌های تولید و توزیع مواد مخدر، تولید و توزیع مشروبات الکلی، جرائم سایبری، جرائم حوزه محیط زیست، جرائم و تخلفات اداری و مالی، جرائم اقتصادی و همچنین انواع جرائم امنیتی و عمومی حتی کوه‌خواری، زمین‌خواری و ... که منافع عمومی را زیر نظر گرفته است شامل گزارشاتی است که به این بخش از طرف دیدبانان می‌شود و به حق بنده و عوامل اجرایی تا لحظه‌ی تحقق برطرف شدن آن موضوع دست از پیگیری برنخواهیم داشت.

مدیر اجتماعی دادگستری استان قم با اعلام سایت سامانه سجام که کوتاه شده عبارت سامانه جامع ارتباط مردمی است گفت: www.sajam.eadl.ir آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی و حتی انتقادات و پیشنهادات همشهریان است.

کارگاه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در قم برگزار شد

در ادامه این کارگاه پیشگیری از وقوع جرم مربیان کانون استان قم از نمایشگاهی تحت همین عنوان بازدید کردند.

در پایان زهره مقدسی مسئول دفتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری استان که مسئول برگزاری این جلسه را برعهده داشت از برپایی کارگاه‌های پیش رو خبر داد و از تمامی مربیان و خانواده اعضا دعوت کرد تا در این برنامه‌ها شرکت کنند.

کارگاه قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در قم برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =