آموزش سبک‌های جذاب نقاشی در اولویت کانون پرورش فکری

مربی نقاشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: آموزش سبک‌های جذاب و نوین نقاشی در کنار تدریس تکنیک‌های مختلف این هنر، از اولویت‌های کانون پرورش فکری محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، مهیا شهسواری در حاشیه نمایشگاه هفته کودک در گرگان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: کودکان با کشیدن نقاشی، احساسات و درک خود را از خانواده و محیط پیرامونی به ما انتقال می‌دهند، کودکان علاوه بر آنکه از نقاشی لذت می‌برند به نوعی با آن زندگی می‌کنند.

مربی نقاشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ادامه داد: در هنر نقاشی تفاوت‌های بین دیدن و نگاه کردن را به کودکان آموزش می‌دهیم، کودکان فرا می‌گیرند که نگاهی بهتری به محیط پیرامونی خود داشته باشند.

شهسواری افزود: نقاشی کودکان فقط ترسیم چند خط یا شکل و یا استفاده از چند رنگ نیست، بلکه کودکان حس و حال و درک خود را از زندگی برای ما به تصویر می‌کشند.

این مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان بیان کرد: در کلاس‌های نقاشی کانون تلاش می‌شود تا از تقلید و کپی‌کاری پرهیز شود و استعداد و خلاقیت کودکان را شکوفا کنیم.

وی گفت: آموزش سبک‌های جذاب و نوین نقاشی در کنار تدریس تکنیک‌های مختلف این هنر از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلقی می‌شود.

شهسواری اضافه کرد: به سبب فضای نمایشگاه و کمبود آب در حال حاضر فقط امکان نقاشی با مداد شمعی برای کودکان بازدید کننده از نمایشگاه فراهم است اما کودکان می‌توانند با حضور در کانون از گواش و آبرنگ هم برای نقاشی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =