آرزو می‌کنم ارتباط‌های فرهنگی ایران و چین در میان جوانان به سطح بالاتری برسد

سفیر جمهوری خلق چین، در مراسم قدردانی از برگزیدگان دومین جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان ایران و چین گفت: امیدوارم این دست برنامه‌ها در میان جوانان دو کشور بیشتر شود و ارتباط‌ها در سطح بالاتری اتفاق بیفتد و این دوستی ادامه یابد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، زونگ پی‌وو در این آیین که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین برگزار شد، بیان کرد: بسیار خوشحالم که در مراسم اهدای جوایز دومین دوره جشنواره ملی نقاشی کودکان و نوجوانان ایران و چین حضور دارم که به مناسبت هفته ملی کودک ایران برگزار می‌شود. من این روز را به همه کودکان و نوجوانان ایرانی تبریک می‌گویم و به نمایندگی از سفارت جمهوری خلق چین از دست‌اندرکاران کانون پرورش فکری و به‌ویژه آقای علامتی مدیرعامل کانون صمیمانه تشکر می‌کنم.

او ادامه داد: چین و ایران هر دو کشوری با سابقه طولانی در مبادله‌های دوستانه هستند. در سال‌های اخیر نیز همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف پیشرفت مثبتی داشته و تبادل‌های فرهنگی و انسان‌دوستانه نیز بیشتر شده و شرایط مناسب‌تری برای درک متقابل میان مردم دو کشور فراهم آمده است.

سفیر جمهوری خلق چین هم‌چنین با اشاره به موضوع این جشنواره که آداب و رسوم در خانواده‌های چین و ایران است، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که دوستان ایرانی با قلم‌های خود برداشت‌شان از چین را به تصویر کشیدند که نشان از علاقه‌مندی آن‌ها و ارتباط میان دو ملت با یکدیگر دارد. نقاشی‌های برگزیده را دیدم و بسیار آموختم. برگزاری این مسابقه بسیار مفید است. چندی پیش ما سالگرد چین جدید را جشن گرفتیم کشوری که ۵ هزار سال تمدن دارد.

آرزو می‌کنم ارتباط‌های فرهنگی ایران و چین در میان جوانان به سطح بالاتری برسد

او گفت: در چین جدید مردم صاحب مملکت شده‌اند و ایستادند و تلاش کردند تا به کشور جدید برسند. در سوی دیگر کشور چین به یک کشور مستقل جدید تبدیل شد و از سلطه دولت‌های بزرگ رها شد. در پی این اتفاق چین در توسعه اقتصاد به دستاوردهای بزرگی دست یافت و به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد. همان‌طور که ایران برای آموزش اهمیت زیادی قائل است، چین نیز در توسعه آموزشی تلاش‌های بسیاری داشته و در میان بهترین‌ها در جهان قرار دارد. مدل توسعه چین کاملا جدید است و مدرن‌سازی را پیش گرفت که نه تنها به ضرر محیط زیست نیست بلکه آسمان چین آبی‌تر و آب آن زلال‌تر شد. دستاوردهای چین جدید، بسیار فراتر از این‌هاست و امیدوارم فرصتی فراهم شود تا بتوانید به کشور من سفر کنید و از تماشای آن لذت ببرید.

پی‌وو در پایان اظهار کرد: امیدوارم از این دست برنامه‌ها در میان جوانان دو کشور بیشتر شود و تبادل‌های بیشتری اتفاق بیفتد و این دوستی ادامه یابد. آرزو می‌کنم این تبادل‌های میان جوانان به سطح بالاتری برسد.

آرزو می‌کنم ارتباط‌های فرهنگی ایران و چین در میان جوانان به سطح بالاتری برسد

این مراسم که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سفارت جمهوری خلق چین صبح روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =