«حمایت از زندانیان نوجوان و خانواده‌های در معرض آسیب آنان» با همکاری کانون سیستان و بلوچستان

نشست مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان و رییس اداره مراقبت بعد از خروج از زندان با موضوع «حمایت از زندانیان نوجوان و خانواده‌های در معرض آسیب آنان» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مدیرکل کانون استان و رییس اداره مراقبت بعد از خروج از زندان برگزار شد.

در این نشست که هدف از آن «حمایت از زندانیان نوجوان و خانواده‌های در معرض آسیب آنان» بود، محمدرضا سالاری کانون را از متولیان تخصصی فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی حوزه کودک و نوجوان بیان کرد.
وی همچنین افزود: در کانون اهداف برنامه‌ها جهت بهره‌مندی عموم کودکان و نوجوانان برنامه ریزی می‌شود و برای ما همه‌ی این افراد دارای اهمیت هستند.
مدیرکل کانون «نوجوان‌محوری» را یکی از سیاست‌های کانون در سال جاری خواند و ادامه داد: نگاه ما در حوزه‌ی کودک و نوجوان با آنچه که در آموزش و پرورش اجرا می‌شود متفاوت است؛ در کانون، مخاطبان برای حضور در فعالیت‌ها اختیار دارند و مربیان ما درس نمی‌دهند بلکه تربیت می‌کنند.
وی سپس با ورود به بحث آسیب‌های اجتماعی، به گستردگی جغرافیایی سیستان و بلوچستان و جمعیت ۹۸۰ هزار نفری کودک و نوجوان آن، اشاره کرد و گفت: آسیب‌های گوناگونی در استان وجود دارد که این آسیب‌ها، با توجه به بافت جمعیتی هر منطقه، شکل متفاوتی دارد. برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، نخستین گام شناخت دقیق مسئله است و پس از آن باید برنامه‌های مدونی برای حل آن تدوین و اجرا شود.
 مدیرکل کانون با اشاره‌ی کوتاهی به پیشینه‌ی برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کودکان کار، کانون‌های اصلاح و تربیت و... آن را ناشی از احساس مسئولیت و گامی در جهت پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان استان خواند.
سالاری همچنین به اجرای طرح یاریگران زندگی در کانون اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف حمایت از نوجوانان در معرض آسیب و تقویت مهارت‌های زندگی اجرا می‌شود و کانون پرورش فکری در ادامه نیز به اجرای این طرح مهم خواهد پرداخت.
وی، اهمیت خانواده‌ها برای کانون را یکی دیگر از رویکردهای آن خواند و گفت: در کانون، خانواده‌ها برای ما از اهمیت بالایی برخوردارند و نگاه ما به همه‌ی خانواده‌ها یکسان است. به همین دلیل، برنامه‌های متنوعی را برای توانمندسازی خانواده‌های زندانیان برگزار خواهیم کرد و ظرفیت‌های موجود را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.
تجهیز کتابخانه، اعزام منظم مربیان برای اجرای برنامه برای زندانیان و... دیگر نکاتی بود که مدیرکل کانون آن را تلاشی برای تحقق این هدف دانست تا این آسیب دیدگان بتوانند پس از پشت سرگذاشتن این دوره، در اجتماع، نقش پذیری داشته باشند.
گفتنی است صادق ملا الهی، رییس اداره مراقبت بعد از خروج از زندان هم در سخنانی به برنامه‌های سازمان خود برای زندانیان اشاره و اظهار امیدواری کرد با هم‌افزایی و احساس مسئولیت دیگر سازمان‌ها بتوان برای امیدآفرینی این گروه کاری انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =