کد خبر: 346337
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
بازدید 50
این هفته برای کودکان است

اولین روز جشنواره «شادبادک» با حضور کودکان و نوجوانان و خانواده‌های کرمانی پرشور برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و کارخانه نوآوری و خلاقیت شهرداری کرمان جشنواره «شابادک» را ۱۸ و ۱۹ مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌کند.

بنابر این خبر، مخاطبان این جشنواره در کارگاه مجسمه‌سازی با یکی از روش‌های ساخت شخصیت آشنا شدند و مراحل کار را تمرین کردند. در این روش ابتدا اسکلت فلزی مجسمه، سرهم‌بندی و با ورق آلومینیوم روکش می‌شود. در مرحله بعد با خمیر کاغذ و با تکنیک «پاپیه ماشه» حجم بدن مجسمه شکل می‌گیرد. رنگ‌آمیزی مرحله آخر این کار است.

همچنین، بچه‌ها در کارگاه‌های بازی‌های فکری با روش بازی چند سرگرمی رومیزی آشنا شدند و با همدیگر بازی کردند. در غرفه سفال‌گری با دست و چرخ گِل رُس را ورز دادند و به آن جان بخشیدند و هر چه دوست داشتند آفریدند.

بر همین اساس، کارگاه کاردستی کانون پر از صورتک‌های کاغذ و کاموایی شد و هر یک از مخاطبان شخصیت منحصر به فرد خودشان را خلق کردند و اما پُرسروصداترین کارگاه این جشنواره در اختیار نمایش خلاق بود. بازی‌های هدفمند و پرنشاط با حضور گروهی کودکان و نوجوانان در این کارگاه اجرا شد.

این در حالی است که، در کارگاه نجوم مخاطبان در زیر سقف آسمان‌نمای دیجیتال کانون با دنیای نامحدود کهکشان‌ها آشنا و با ستاره‌ها هم‌سفر شدند. جنگ شادی با اجرای گروه هنری «قاصدک» فضای شادی را برای حاضران ایجاد کرد و دست و جیغ‌زدن‌های پی‌درپی بچه‌ها یادآوری کرد که این هفته، هفته آن‌هاست و شادی اولین حق آن‌ها محسوب می‌شود.

این‌که این هفته برای کودکان است با خوانش شعر و متن‌های تبریک‌آمیز و مادرانه از سوی مربیان کانون پرورش فکری کودان و نوجوانان در رادیو جشنواره «شادبادک» برای بچه‌ها تکرار شد و گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهان سرود «قالی‌بافی» را می‌خوانند.

نشست «مادران قصه‌گو» برای افزایش مهارت‌های فرزندپروری از سوی کارشناس کانون کرمان برای مادران، معلمان و مربیان مهدکودک برگزار شد. نمایشگاه نقاشی‌های برگزیده بین‌المللی اعضای کانون و نقاشی‌های بچه‌های سندروم داون هم از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

سازمان‌های هلال‌احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، فعالان حوزه کودک(مفشو) و ... هم برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های متنوع و جذابی را تدارک دیده‌اند.

همچنین، منصور ایرانمنش معاون خدمات شهری، وحید خطیبی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، محمدرضا کمساری، محمدصادق تقوی و محمدامین شمسی اعضای شورای شهر کرمان که برخی خودشان از اعضای قدیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودند از کارگاه‌های جشنواره دیدن کردند و از نزدیک با برخی از فعالیت‌های حال حاضر کانون آشنا شدند.

جشنواره «شادبادک» به مدت دو روز در مکان بلوار جمهوری، خیابان صادقیه، کارخانه نوآوری و خلاقیت شهرداری برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد و رایگان است. ساعت کاری جشنواره ۱۷ تا ۲۱ است.

این هفته برای کودکان است

این هفته برای کودکان است

این هفته برای کودکان است

این هفته برای کودکان است

این هفته برای کودکان است

این هفته برای کودکان است

این هفته برای کودکان است

این هفته برای کودکان است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =