نشست تخصصی آشنایی با مفاد کنوانسیون حقوق کودک در ایران

مسعود خدیمی در نشست تخصصی آشنایی با مفاد پیمان نامه حقوق کودک در ایران ضمن تبیین جایگاه و کنوانسیون حقوق کودک از لحاظ اهمیت و اعتبار اجرایی به توضیح بخش‌های مختلف و مفاد پیمان‌نامه پرداخت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی، به مناسبت هفته ملی کودک نشست تخصصی آشنایی با مفاد پیمان نامه حقوق کودک در ایران، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با حضور مسعود خدیمی دکترای حقوق بین الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه به صورت مجازی برگزار شد. 

خدیمی ضمن تبیین جایگاه حقوق کودک و کنوانسیون حقوق کودک از لحاظ اهمیت و اعتبار اجرایی به توضیح بخش‌های مختلف و مفاد پیمان‌نامه در این نشست پرداخت و کنوانسیون ۱۹۸۹ حقوق کودک را مهم‌ترین سند در حوزه حقوق کودک دانست .

مسعود خدیمی از چهار ماده به عنوان اصول بنیادین در کنوانسیون حقوق کودک یاد کرد و گفت: اصول ۲،  ۳،  ۶ و ۱۲  وجه تمایز آنها این است که مختص و منحصر به کودکان است و به گونه‌ای نگاشته شده‌اند که مراد و مقصود آنها به صورت تام اختصاص به کودکان دارد.

وی اظهار داشت: عدم تبعیض،  حق رشد و بقا ، مصلحت عالی کودک و حق شنیده شدن همان اصول اساسی بنیادی در میان اصول و مفاد پیمان‌نامه حقوق کودک می‌باشد و حق در نظر گرفتن مصلحت کودکان از مهمترین حقوق کودک در کنوانسیون می‌باشد .
 دکتر خدیمی در ادامه بر مصداق‌ها و روش‌های تحقق این حقوق در سطح جامعه و نهادهای تربیتی اشاره کرد و ارتباط فعالیت‌های کانون با آنچه که به عنوان حقوق کودک می‌شناسیم نیز پرداخته و بر اهمیت آنها تاکید کردند.

نشست تخصصی آشنایی با مفاد کنوانسیون حقوق کودک در ایران

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =