کد خبر: 346358
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰
بازدید 23
کودکان را دریابیم!

مدیرکل کانون پرورش فکری استان گیلان طی نشست با مسوولان شورای اسلامی شهر رشت، بر لزوم ایجاد فرصت‌های رشد و بالندگی برای نسل کودک تاکیدشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان رئیس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت به‌مناسب هفته ملی کودک دیدار و بر ضرورت فرصت‌سازی برای آینده‌سازان تاکیدکردند.

مدیرکل کانون استان گیلان در این نشست که در ادامه تعامل و رایزنی با تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان صورت‌گرفت، از نیازهای نسل کودک و لزوم برطرف‌سازی موانع در مسیر خدمات‌رسانی به فرزندان ایران اسلامی صحبت‌کرد.

سیدجلیل میرعظیمی در همین‌ارتباط، از رسالت‌های اجتماعی مسوولان و تعهد آنان در کسوت یک مسوول سخن‌گفت و گام‌های عملی متولیان را جهت ایجاد فرصت‌های فرهنگی برای کودکان خواستارشد.

این مسوول فرهنگی در ادامه، از اثربخشی فعالیت‌های مربیان دلسوز و آگاه کانون پرورش فکری سخن‌به‌میان‌آورد و با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در جهت معرفی رشت، به عنوان شهر دوستدار کودک گفت: برای نیل به این هدف لازم است «کودکان را دریابیم» و در سایه مشارکت فرهنگی، نسبت به توان‌مندسازی آنان اقدام‌کنیم.

او در این میان از نیاز مراکز فرهنگی هنری کانون به شاداب‌سازی با همکاری شهرداری‌ها، انجام فضاسازی، تبلیغات محیطی و راه‌اندازی خانه بازی کودک در سطح شهر رشت سخن‌گفت و افزود: مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت می‌تواند زمینه‌های توسعه فضاهای فرهنگی را فراهم‌کند.

وی با اشاره به ضرورت‌ ارتقای شاخص‌های فرهنگی استان تصریح‌کرد: لازم است با پرهیز از عملکرد جزیره‌ای و غوغاسالاری، برای نیل به این هدف تلاش‌کنیم.

کودکان را دریابیم!

نگاه مسوولان به کودک، ویژه‌است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت که با همراهی سیدشمس‌الدین شفیعی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این شورا در نشست حضوریافته‌بود، با اشاره به حرکت‌های صورت‌گرفته در جهت معرفی رشت به‌عنوان شهر دوستدار کودک گفت: قرارگرفتن گیلان درجمع استان‌های پیر کشور نیز بر لزوم تشویق فرزندآوری و ایجاد فرصت‌های مناسب فرهنگی تاکیددارد.

محمدرضاکارگرنیا برهمین‌اساس نیز نگاه اعضای شورای اسلامی شهر رشت به کودکان را ویژه دانست  و با خاطرنشان‌کردن مشارکت شهرداری و شورای اسلامی رشت در جهت شاداب‌سازی مدارس و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر اظهارکرد: برای افزایش همکاری با کانون پرورش فکری آمادگی‌داریم.

وی هم‌چنین، از شاداب‌سازی مراکز و تولی‌گری کانون در زمینه راه‌اندازی خانه‌های بازی حمایت‌کرد و افزود: فراهم‌سازی زمینه‌های تعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با بخش خصوصی جهت حرکت‌های فرهنگی مشارکتی نیز در دستورکارقراردارد.

گفتنی‌است، این نشست صبح روز پنج‌شنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳ در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

کودکان را دریابیم!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =