کانون‌یاران در نشست «آشنایی با اصول قصه‌گویی» شرکت‌کردند

اعضای «کانون‌یار» مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در نشست مجازی آشنایی با اصول قصه‌گویی شرکت‌کردند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست  مجازی صبح روز پنج‌شنبه، ۱۹ مهر ۱۴۰۳ به‌همت دست‌اندرکاران دبیرخانه استانی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گیلان برگزارشد.

صغری‌قامتی‌مقدم، کارشناس فرهنگی کانون استان گیلان از فعالان عرصه قصه و قصه‌گویی نیز مدرس این نشست مجازی هم‌زمان با هفته ملی کودک سال ۱۴۰۳ بود.

قامتی‌مقدم سخنان خود در این هم‌نشینی را با اشاره به برگزاری جشنواره بیست‌وششم  کانون با شعار «راز قصه‌ها، راز زندگی‌است» آغازکرد و به طرح مباحثی در ارتباط با قصه و کاربردهای این ابزار تربیتی صحبت‌کرد.

کانون‌یاران در نشست «آشنایی با اصول قصه‌گویی» شرکت‌کردند

او در ادامه شاخص‌های یک قصه‌ مناسب را یادآورشد و با مهم ارزیابی‌کردن آغار و پایان یک قصه‌گفت: لحن و بیان قصه‌گو و هم‌چنین، ارتباط موثر وی با مخاطب نیز در از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.

وی هم‌چنین، به پرسش‌های مخاطبان در ارتباط با چگونگی ارایه یک قصه ‌اثربخش پاسخ‌گفت و از علاقه‌مندان برای همراهی با این حرکت فرهنگی‌وهنری دعوت‌کرد.

مسوول دبیرخانه استانی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون هم ضمن تشریح شیوه‌نامه این جشنواره، به اهمیت نقش و جایگاه کانون‌یاران در همراهی و همراه‌سازی جامعه با این جشنواره پرداخت.

کانون‌یاران در نشست «آشنایی با اصول قصه‌گویی» شرکت‌کردند

الهام کمال‌پور توضیح‌داد: کانون‌یاران مدارس به‌عنوان سفیران فرهنگی کانون، با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و توانایی‌های فردی می‌توانند به عنوان مروج فرهنگ قصه‌وقصه‌گویی در خانواده و جامعه نقش‌آفرین باشند.

گفتنی‌است، مرحله استانی جشنواره بیست‌وششم آذر سال ۱۴۰۳ برگزارمی‌شود و راه یافتگان به مرحله پایانی، بهمن‌ ماه سال جاری در یزد به رقابت خواهندپرداخت.

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک با شعار«برای کودکی، برای آینده» از ۱۴ تا ۲۰ مهر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزارمی‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =