تورنجومی «کودک‌وخانواده» در کانون‌ مرکزداراب‌یک

تورنجومی «کودک‌وخانواده» در کانون‌ مرکزداراب‌یک به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری رصدخانه داراب، در اردوگاه فرهنگی تربیتی آموزش‌وپرورش داراب برگزار شد. این برنامه شامل فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و مشاهده اجرام آسمانی بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، پنج‌شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳، تور نجومی  «کودک‌وخانواده» با مشارکت کانون‌پرورش‌فکری‌کودکان‌ونوجوانان‌ مرکزداراب و رصدخانه داراب و با حضور اعضاکانون و دانش‌آموزان‌مدارس و خانواده‌هایشان در اردوگاه فرهنگی تربیتی آموزش‌وپرورش خارج از شهر داراب برگزار شد.

این تور نجومی که با حضور حدود ۵۰ نفر از علاقه‌مندان برگزار شد، با تاکید بر رویکردهای مخاطب‌محوری‌، خانواده‌محوری، و مرکزمحوری بود؛ و فرصت مناسبی را برای ارتباط نزدیک‌تر دانش‌آموزان با آسمان شب و افزایش آگاهی عمومی درباره علم نجوم فراهم کرد.

این برنامه از ساعت ۴ عصر آغاز و تا ۸ شب ادامه داشت و با استقبال گسترده‌ای از سوی خانواده‌ها همراه بود.

در این تور، فعالیت‌های متنوعی به‌منظور افزایش آگاهی و تقویت مهارت‌های علمی و هنری کودکان طراحی شده بود. از جمله این فعالیت‌ها، قصه‌گویی با محوریت موضوعات نجومی‌ بود که با هدف تقویت قدرت تخیل و افزایش دانش کودکان درباره اجرام آسمانی انجام شد.


همچنین، نقاشی سیاره زحل به‌عنوان بخشی از برنامه هنری، در راستای تقویت مهارت‌های تجسمی و هنری کودکان و آشنایی آنها با ویژگی‌های این سیاره برگزار شد.


علاوه بر این، کودکان در کارگاه ساخت کاردستی ماکت سیاره زحل شرکت کردند؛ که هدف از آن، تقویت توانایی‌های عملی و خلاقیت کودکان در بازسازی مفاهیم علمی و آشنایی با ساختار سیارات بود.

این فعالیت‌ها با هدایت و نظارت مربیان کانون پرورش فکری انجام گرفت.
با غروب خورشید و آغاز بخش اصلی تور، اعضا و دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده به کمک تجهیزات رصدخانه داراب، مشاهده اجرام آسمانی مانند سیاره زحل، سیاره زهره، ماه و چند صورت فلکی را تجربه کردند.

این بخش از برنامه با هدف افزایش علاقه‌مندی کودکان به نجوم و گسترش آگاهی آنان درباره آسمان شب طراحی شده بود. شرکت‌کنندگان در این بخش از برنامه از توضیحات تخصصی مربیان درباره ویژگی‌های هر جرم آسمانی بهره‌مند شدند.



کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس امیدوار است؛ که با اجرای چنین برنامه‌هایی، بتواند سهم بسزایی در ارتقای سواد علمی و مهارتی کودکان و نوجوانان ایفا کند.

تورنجومی «کودک‌وخانواده» در کانون‌ مرکزداراب‌یک


تورنجومی «کودک‌وخانواده» در کانون‌ مرکزداراب‌یک

تورنجومی «کودک‌وخانواده» در کانون‌ مرکزداراب‌یک

تورنجومی «کودک‌وخانواده» در کانون‌ مرکزداراب‌یک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =