همه با هم برای بچه‌ها قصه بگوییم

با هدف توسعه و ترویج هنرقصه‌گویی و ایجاد فضای متنوع و شاد فرهنگی هم‌زمان با هفته ملی کودک «روز کودک، روز قصه» درسراسر لرستان برگزار ‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان؛ رضا داوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در خصوص اجرای برنامه‌های «روز کودک، روز قصه» اظهارداشت: درپاس‌داشت هفته ملی کودک و با هدف توسعه و ترویج قصه‌گویی و ایجاد فضای متنوع و شاد فرهنگی تأثیر هنرقصه و قصه‌گویی در فرآیند رشد فکری و شخصیتی کودکان و نوجوانان، اجتماع حداکثری قصه‌گویان هم‌زمان با هفته ملی کودک «روز کودک، روز قصه» درسراسراستان لرستان برگزار ‌شد.
داوری افزود: برنامه‌های «روز کودک، روز قصه» با شعار «همه با هم برای بچه‌ها قصه بگوییم» برگزار می‌شوند به همین منظور به مربیان کانون و قصه‌گویان حرفه‌ای اختصاص ندارد وکانون از همه کسانی که برای بچه‌ها قصه می‌گویند از جمله مادران و پدران، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها و معلمان و دیگر قصه‌گویان دعوت کرده است تا در فضاهایی که محل حضور و اجتماع کودکان است به اجرای قصه بپردازند.
وی گفت: قصه‌گویان (پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، بزرگسال ۱۷ سال به بالا و کودکان و نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ سال) برای شرکت در این رویداد یکی از شیوه‌های قصه‌گویی سنتی، کلاسیک، مدرن و نوآورانه، آیینی سنتی، منظوم، مینی‌مال، زبان اشاره و محیطی را انتخاب کنند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان عنوان داشت: بوستان‌های شهری، کتاب‌خانه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها، مراکزخرید، مراکز گردشگری، مدارس، مراکز کودکان با نیازهای خاص، بیمارستان‌ ها، مساجد، مراکزنگهداری کودکان بی‌سرپرست، مراکز شبه خانواده، مهد های کودک پایگاه‌های اجرای قصه‌گویی در این روز است.
داوری تصریح کرد: دراین راستا بیش از۱۵۰قصه گو با حدود ۲۱۰ قصه گویی درمناطق مختلف استان حضور یافته و برای علاقمندان به این هنر قصه گویی کردند.

همه با هم برای بچه‌ها قصه بگوییم

همه با هم برای بچه‌ها قصه بگوییم

همه با هم برای بچه‌ها قصه بگوییم


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =