نشست تخصصی خانواده جامعه و مسیر بالندگی روانی اجتماعی کودک

دراین نشست تخصصی محسن صفایی مشاور و روانشناس ضمن بررسی نقش و جایگاه خانواده در پرورش کودک تا رسیدن به بالندگی به داشتن نقشه تربیتی توسط والدین برای فرزندان تاکید داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان مرکزی ، نشست تخصصی خانواده ،جامعه و مسیر بالندگی روانی ،اجتماعی کودک  با حضور محسن صفایی مشاور و روانشناس در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صورت مجازی همزمان با هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

محسن صفایی در این نشست ضمن بررسی نقش و جایگاه خانواده در پرورش صحیح کودک و رشد روانی اجتماعی او و رسیدن به بالندگی گفت: داشتن نقشه تربیتی توسط والدین برای فرزندان خود ضروری است و باید نقشه تربیتی داشته باشیم زیرا اگر در مسیر رشد و دوره‌های حساس آن به درستی نیازهای کودک را نشناسیم و از ابزارهای صحیح تربیتی استفاده نکنیم می‌تواند صدمات و لطمات جبران ناپذیر به وجود آورد.

صفایی درتشریح گام‌های موثر در این راستاگفت:  اولین گام خود آگاهی تربیتی است مسیر را باید بشناسیم و مراقب باشیم تا زمان‌های مناسب را در مسیر رشد و بالندگی از دست ندهیم.

وی افزود: رشد یک فرایند تحولی است و مراحل مختلف آن روی هم تاثیرگذار است و کودکی بنیان‌های شخصیت فرد را در آینده شکل می‌دهد.

در ادامه اشان اظهار داشت:تربیت یک فرایند چند بعدی و چند عاملی است باید مجموعه عوامل موثر در پنجره رشد مثل رشد فیزیکی ، رشد شناختی ، رشد عاطفی هیجانی ، رشد اجتماعی،  سواد حرکتی و استقامت روانی مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =