«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

در پنجمین روز از هفته ملی کودک، مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان «روز کودک روز قصه» را با اجرای قصه‌های زیبا در مراکز و محافل مختلف گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در اجرای برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی کودک و در پنجمین روز از این مناسبت، مراکز فرهنگی هنری کانون استان اردبیل روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳«روز کودک، روز قصه» را باهدف ایجاد فضای متنوع و شاد فرهنگی برگزار کردند.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه‌گویی شرکت‌کنندگان مهرواره قاسم‌های زمان در مدارس اردبیل

هم‌زمان با هفته ملی کودک، اولین مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان در اردبیل برگزار شد.

بر همین اساس، در برنامه اجرایی نخستین روز از این مهرواره ده قصه گوی شرکت‌کننده روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، با حضور در آموزشگاه‌های ابتدایی پنج‌تن آل عبا و سبحان، برای دانش آموزان پایه‌های مختلف این مدارس قصه‌گویی کردند.

داستان‌های قصه‌گویان با موضوع دفاع مقدس بود.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

روز کودک، روز قصه/حضور کلاغ قصه‌ها در مدرسه استثنایی امید اردبیل

مربیان مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان، «روز کودک روز قصه» را در مدرسه استثنایی امید جشن گرفتند.

در این برنامه که هم‌زمان با هفته ملی کودک برگزار شد، مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی سه کانون اردبیل، با حضور در مدرسه استثنایی امید لحظات شادی را برای دانش آموزان دارای نیازهای ویژه این آموزشگاه رقم زدند.

سارا وطن‌خواه مربی مسئول مرکز نخست با معرفی هفته ملی کودک و تبریک این مناسبت، مسابقه‌ای را برای بچه­ها اجرا کرده و حاضران به‌نوبت در این بازی شرکت کردند.

همچنین لیلا خلیفه ­سقا مربی امور فرهنگی مرکز قصه کلاغ خنزرپنزری را با مشارکت کودکان قصه‌گویی کرده و سمیه حسین­زاده مربی آفرینش‌های ادبی نیز با استفاده از عروسک‌های دست کشی، قصه نمایش «تنبلی بد است» را اجرا کرد.

گفتنی است در پایان برنامه، از برندگان مسابقه، با اهدای جوایز تقدیر به‌عمل‌آمده و کلاغ قصه‌ها نیز برای حاضران شیرینی و شکلات هدیه کرد.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه‌گویی مربیان مرکز شماره یک کانون پارس‌آباد در آموزشگاه معراج اندیشه

مربیان فرهنگی مرکز شماره‌ی یک کانون پارس‌آباد، با همکاری اداره آموزش‌وپرورش «روز کودک روز قصه» را در آموزشگاه معراج اندیشه گرامی داشتند.

در ابتدای این برنامه باب اله عزیزپور مربی مسئول مرکز هفته کودک را تبریک گفته و در خصوص حقوق کودکان توضیحاتی ارائه داد.

همچنین مربیان این مرکز قصه‌های «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، «آزاده» و «آراز چوپان» را قصه‌گویی کرده و تعدادی از حاضران نیز قصه‌های خود را برای حاضران اجرا کردند.

برگزاری مسابقه، معرفی کتاب و بازی و سرگرمی از دیگر برنامه‌های اجراشده در این برنامه بود و در بخش پایانی برنامه، دانش آموزان با تکنیک کاغذ وتا، کاردستی‌های متنوعی را درست کرده و آن‌ها را به معلم خود هدیه کردند.

روایت قصه‌های کودکانه در بیمارستان بوعلی

در برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته ملی کودک، مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۲ کانون اردبیل همراه با کانون یاران مرکز از کودکان بستری در بیمارستان بوعلی عیادت کرده و ضمن اجرای برنامه‌های شاد، قصه‌های کودکانه‌ای را برای کودکان بستری در این بیمارستان قصه‌گویی کردند.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

جشن روز قصه در کانون نمین

در اجرای ویژه‌برنامه «روز کودک، روز قصه»، مرکز فرهنگی هنری کانون نمین، میزبان بیش از ۱۸۰ نفر از دانش آموزان مدرسه پرورش و پیش‌دبستانی نوگلان زهرا به همراه اولیا، معلمان و مدیران این مدارس بود که در دو نوبت اجرا شد.

در این برنامه‌ها زهرا فرج زاده، مربی مسئول مرکز در مورد فعالیت‌های اجراشده در کانون برای حاضران توضیحات لازم را ارائه داد و از حاضران خواست برای بهره‌گیری از خدمات فرهنگی از فرصت عضویت رایگان مراکز کانون در هفته ملی کودک استفاده کنند.

در ادامه مربیان مرکز در گرامیداشت «روز کودک، روز قصه»، داستان‌های زیبا و شنیدنی را برای حاضران قصه‌گویی کردند.

اجرای مسابقه، خواندن دکلمه، شعرخوانی دسته‌جمعی و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های اجراشده در این ویژه‌برنامه بود.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

اجرای قصه‌های متنوع ویژه‌برنامه روز کودک، روز قصه در شهرستان کوثر

در روز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ که به‌عنوان «روز کودک، روز قصه» نام‌گذاری شده است، مربیان مراکز شماره ۱ و ۲ کوثر برای کودکان این شهر قصه‌گویی کردند.

در ویژه‌برنامه جشن شادی که با همکاری مراکز کانون و اداره آموزش‌وپرورش در سالن اندیشه برگزار شد، بیش از ۱۵۰ نفر از دانش آموزان منطقه ۱ و ۲ شهری حضور داشتند.

در این برنامه فلور طاهونی، مربی مسئول مرکز ۲ کوثر قصه بومی «خوشقدم» و اکرم راضی، مربی مسئول مرکز یک کوثر نیز قصه ترکی «حاجی تولکی» را قصه‌گویی کردند.

همچنین در برنامه دیگری که با عنوان «گل‌های خندان» در سالن سینما مرکز یک کوثر با حضور بیش از ۸۰ کودک و نوجوان و اولیاء برگزار شد، اکرم راضی قصه «دو خواهر ثروتمند و فقیر» را برای حاضرین قصه‌گویی کرد.

شایان‌ذکر است، عظیم رضایی، مربی فرهنگی مرکز نیز برای ۲۰ نفر از اعضای کانون، قصه «موریس موسه» را قصه گویی کرد.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه‌گویی مربی کانون بیله‌سوار در مدرسه فاطمیه

به مناسبت هفته ملی کودک ویژه‌برنامه «روز قصه، روز کودک» در روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در مدرسه ابتدایی فاطمیه بیله‌سوار اجرا شد.

مربی امور فرهنگی مرکز با تبریک هفته ملی کودک به دانش آموزان این آموزشگاه، قصه موش سربه‌هوا را در برنامه آغازین مدرسه قصه‌گویی کرده و در ادامه با حضور در رده‌های پایه سوم و چهارم ابتدایی قصه گوسفندی که خیلی کوچک بود را اجرا کرد.

معرفی فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کانون از موضوعات گفتگوی مربی کانون بیله‌سوار بادانش آموزان و معلمان مدرسه بود.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه‌گویی اعضای نوجوان مرکز شماره یک کانون اردبیل در روز قصه

با هدف توسعه و ترویج هنر قصه‌گویی و توجه به این هنر، برنامه «روز قصه، روز کودک» در مرکز یک اردبیل برگزار شد.

در این برنامه اعضای نوجوان و قصه گوی مرکز داستان‌هایی شیرین و به‌یادماندنی را همراه با مربیان قصه‌گویی کردند.

همچنین لیلا فرید مربی مرکز با حضور در مدرسه برای دانش آموزان قصه گفت و قصه‌گویی در جشن روز کودک که توسط شهرداری در فرهنگسرای بانوان به اجرا درآمد از دیگر اقدامات این مربی بود.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه‌گویی ۸ عنوان قصه در دولت‌آباد

پنجمین روز از هفته ملی کودک، با عنوان «روز قصه، روز کودک» در کانون مرکز دولت‌آباد گرامی داشته شد.

در این برنامه ۸ قصه توسط مربی و اعضای قصه گوی مرکز برای بیش از ۱۷۰ نفر از دانش آموزان روستای دولت‌آباد در دبستان زینبیه، دبستان حر و همچنین مدرسه متوسطه دوره اول بنت‌الهدی قصه‌گویی شد.

خاله پیرزن، قصه پسته و هفت برادر، عباس دست طلا، کمپوت آلبالو، انگشتر، خواب، استا ممد پینه‌دوز و قصه‌ی آسمان پرنده‌ها از جمله قصه‌های گفته‌شده در این روز بود.

همچنین در برنامه‌های این مناسبت، قصه‌های کودکانه نیز با حضور اعضا در مرکز قصه‌گویی شد.

گفتنی است، دو عضو مرکز در مهرواره فرهنگی قاسم‌های زمان، قصه چوپان راست‌گو و قصه عباس دست طلا را قصه‌گویی کردند.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

میزبانی کتابخانه عمومی گرمی از قصه گوی کانونی

مربی قصه گوی کانون شهرستان گرمی پیش از ظهر روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته ملی کودک و در اجرای ویژه‌برنامه «روز کودک، روز قصه»، داستان «راز زازی» نوشته کلر ژوبرت را در کتابخانه عمومی این شهر قصه‌گویی کرد.

این قصه‌گویی در حضور بیش از ۲۰ نفر از اعضای کتابخانه اجرا شد و مربی مرکز کتاب‌هایی از این نویسنده را نیز معرفی کرد.

همچنین پروین قلیزاده مربی مسئول مرکز قصه نارنج خاتون را در جشنواره قاسم‌های زمان قصه‌گویی کرد.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه هایی برای خردسالان در مرکز شماره‌ی ۲ کانون پارس‌آباد

مرکز شماره‌ی ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان پارس‌آباد، ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، «روز کودک، روز قصه» را با میزبانی از ۸۰ نفر دانش‌آموز مدرسه شهدای فرهنگی برگزار کرد.

در این ‌برنامه مربیان فرهنگی در سالن مطالعه مرکز به قصه‌گویی از کتاب‌های «آش سنگ»، «دوستی پروانه‌ها»، «هرکاری راهی داره» پرداختند.

همچنین در اجرای برنامه‌های این مناسبت اعضای خردسال کارگاه‌های پاییزی و والدینشان با در دست داشتن شعار هفته کودک، مسیری تا پارک مجاور کانون را راهپیمایی کرده و پای قصه مربیان مرکز خود نشستند.

همچنین در برنامه‌ای دیگر دو تن از اعضای مرکز قصه «ماه‌پیشانی» و «هر کاری راهی داره» را در کارگاه عروسک‌سازی «من و مامانم» را برای حاضران قصه‌گویی کردند.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه گویی مربیان مرکز شماره ۴ کانون اردبیل در دو مدرسه ابتدایی

روز ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ مصادف با پنجمین روز از هفته ملی کودک و هم‌زمان با رویداد «روز کودک، روز قصه» مربیان و اعضای قصه گوی کانون مرکز ۴ اردبیل با حضور در مدرسه‌ی ابتدایی پسرانه «شهید بهنام یوسفی» و مدرسه‌ی ابتدایی دخترانه «شهید چمران» برای دانش آموزان قصه‌گویی کردند.

در این روز، یک عضو فعال و دو مربی از کانون مرکز ۴ اردبیل قصه‌هایی با عناوین «داستان یک پرواز»، «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، «خشم قلمبه» و «خانم کوچیک» را برای تعداد بیش از ۲۰۰ نفر از دانش آموزان این مدارس قصه‌گویی کردند.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

مراکز شماره‌ی ۱ و ۲ کانون مشگین‌شهر

«روز قصه، روز کودک» با پیش‌دبستانی‌های مشگین‌شهر

مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون شهرستان مشگین‌شهر در پنجمین روز از هفته ملی کودک، برنامه «روز قصه، روز کودک» را برای پیش‌دبستانی یاس در مرکز دارالقرآن اجرا کرد.

همچنین در همین روز مربی فرهنگی مرکز «قصه سنجاب کم‌حواس» را برای بچه‌های پیش‌دبستانی در دبستان منوچهری قصه‌گویی شد.

 بر همین اساس مربی مرکز شماره یک کانون این شهرستان هم با مراجعه به مدارس منوچهری و هاجر به اجرای قصه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی کرد.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه گویان کانون خلخال در مهراوره قاسم های زمان

زهرا محیطی و سیده حمیده میرمرسلی مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال همزمان با روز کودک، روزقصه، در مهرواره فرهنگی قاسم های زمان که در سالن فدک اردبیل برگزار شد، حضور یافته و قصه های خود را با عنوان های «قصه ی قنداقه ی نور» و «پرواز یادگاری» اجرا کردند.

همچنین در این مهرواره زهرا صفایی عضو نوجوان مرکز قصه «عباس» را قصه‌گویی کرد.

«روز کودک، روز قصه» در مراکز کانون استان اردبیل به اجرا درآمد

قصه‌گویی مربیان مرکز شماره‌ی ۵ کانون اردبیل در خانه شکوفه‌ها

مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی ۵ کانون اردبیل در «روز کودک،روز قصه» به همراه قصه‌هایی از کلیله‌ودمنه به خانه شکوفه‌ها رفتند.

در این بازدید مربیان با قصه‌گویی دو قصه «حیله‌ی روباه» و «خرگوش باهوش»از کلیله‌ودمنه  و همچنین قصه «قیچی که دنبال کار می‌گشت» کودکان را به دنیای قصه‌ها برده و لحظاتی شاد و آموزنده برای کودکان این خانه رقم زدند.

در این برنامه استفاده از ماسک شخصیت‌ها باعث جذاب شدن قصه‌ها و خوشحالی بیشتر بچه‌ها شد .

گفتنی است در پایان برنامه به کودکان خانه شکوفه‌ها هدایای فرهنگی اهدا گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =