نخستین رمان دو زبانه کودک و نوجوان با عنوان «این داستان را با لهجه بخوانید» تالیف جبار شافعی زادە 

آیین رونمایی از اولین رمان دو زبانە‌ی کوردی و فارسی ادبیات کودک و نوجوان ایران در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه بیست و یکم مهر ۱۴۰۳ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.

 نخستین رمان دو زبانه کودک و نوجوان با عنوان «این داستان را با لهجه بخوانید» تالیف جبار شافعی زادە  ساعت ۱۰ صبح روز شنبه  بیست و یکم مهر ۱۴۰۳ با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی فرهنگ و ادب ، هنر جویان مدرسه ی راه تربیت در مرکز شماره (۴) سنندج که یکی از مرکز الگو نیز هست رونمائی شد.

نخستین رمان دو زبانه کودک و نوجوان با عنوان «این داستان را با لهجه بخوانید» تالیف جبار شافعی زادە 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان رمان «این داستان را با لهجه بخوانید» اولین رمان ۲ زبانه ادبیات کودک و نوجوان ایران است که توسط جبار شافعی زاده نویسنده‌ی برگزیده یونیسف و شورای کتاب کودک ایران و برنده‌ی تندیس هانس کریستین اندرسون نوشته شده و توسط انتشارات محراب قلم نخستین ناشر حوزه‌ی کودک پس از انقلاب منتشر شده است.

این رمان درباره‌ی کودکان دو زبانه‌ای است، که در جغرافیای پهناور ایران زندگی کرده و اگر چه زبان مادری آنها فارسی نیست، اما در مدرسه به زبان فارسی آموزش می‌بینند. مشکلات و دشواری‌های این کودکان حین آموزش و یادگیری در رمان بازنمایی شده و در خلال داستان راهکارهایی از جنبه‌ی روانشناختی و جامعه‌شناختی معرفی شده تا این دسته از کودکان بتوانند در یادگیری مطالب درسی با مشکلات کمتری روبرو شوند.

نخستین رمان دو زبانه کودک و نوجوان با عنوان «این داستان را با لهجه بخوانید» تالیف جبار شافعی زادە 

حمید رضا گوهری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تبریک به جبار شافعی زاده ابراز خرسندی کرد که خوشبختانه بسیاری از همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان قلم به دست هستند و اکثرا تالیفاتی دارند، در خود کانون پرورش فکری و در قفسه ی کتابهای مراکز ما ترجمه ی کتابهای کانون به کردی را داریم ولی کتابی که از نویسند گان قلم به دست و صاحب سبک استان کردستان و به زبان کردی باشد نداریم امیدواریم این مهم در آینده ای نه چندان دور توسط فرهیخته گان و نویسندگان استان کردستان انجام شود.

شافعی زاده، برنده‌ی جایزه کتاب سال کردستان و کتاب سال سلام هدف از نگارش این رمان را گشودن پنجره‌ای انتقادی به تعلیم و تربیت رسمی در ایران عنوان و ابراز امیدواری کرد چاپ چنین آثاری بتواند مسائل آموزشی این دسته از کودکان را در مرکز توجه قرار داده و دریچه‌ای به گفتمان دمکراتیک در حوزه‌ی آموزش و پرورش چند فرهنگی بگشاید.

نخستین رمان دو زبانه کودک و نوجوان با عنوان «این داستان را با لهجه بخوانید» تالیف جبار شافعی زادە 

در این ویژه برنامه سیف‌الله رحمانی روانشناس، کورش کریمی زبانشناس، از دریچه ی نگاه خود به درون داستان با محورهای علم روانشناسی و زبان شناسی همراه مثال هایی از کتاب حول محور رمان نگاشته شده و بررسی مسائل مربوط به جامعه ی آماری و اتفاقات زیست شده ی دنیای کودکی با موضوع کتاب پرداختند، در آئین رونمایی کتاب ، سیروان کنعانی نقاش برجسته ی سنندجی و همکار هنرمند کانون تابلوی نقاشی خود را به آقای شافعی زاده تقدیم کرد.

هاجر صفابخش  (کارشناس ادبی استان کردستان)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =